Lastenohjaajan tehtävä

Kangasniemen seurakunta hakee

LASTENOHJAAJAA osa - aikaiseen (80 %) työsuhteeseen.

Seurakunnan kasvatustyön tiimissä on kaksi lastenohjaajaa ja nuorisotyön ohjaaja.

Lastenohjaajan tehtäviin kuuluvat päivä- ja perhekerhotyötä sekä osallistumista lapsi- ja perhetyön tapahtumien suunnitteluun ja toteuttamiseen. Lisäksi työnkuvaan kuuluu myös emännän tehtäviä. Työtä tehdään pääsääntöisesti arkipäivisin, mutta joskus myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Arvostamme hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja. Valitun tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Ennen tehtävän vastaanottamista valitun tulee esittää selvitys terveydentilastaan sekä kirkkolain 6:33§:n mukainen rikosrekisteriote. Tehtävässä on 6 kk:n koeaika.

Kelpoisuusvaatimuksena on 180 osaamispisteen laajuinen Kasvatus- ja opetusalan perustutkinto (lastenohjaaja), joka sisältää Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnan lastenohjaajan tehtävässä tarvittavan erityisosaamisen, tai muu soveltuva tutkinto, jota on täydennetty riittävillä varhaiskasvatuksen ja perhetoiminnan tutkinnon osilla ja joka sisältää seurakunnan lastenohjaajan tehtävässä tarvittavan erityisosaamisen. Tehtävään on kelpoinen myös nuorisotyönohjaajan ja varhaiskasvatuksen ohjaajan tutkinnon suorittanut sekä aiempien piispainkokouksen lastenohjaajaa koskevien päätösten mukaisen tutkinnon tai koulutuksen suorittanut.

Tehtävä on osa-aikainen (80%) ja palkkaus KirVesTes vaativuusryhmästä 401. Lisäksi maksetaan kokemuslisää, joka perustuu valitun henkilön työkokemukseen.

Hakemusten, joita ei palauteta, tulee olla liitteineen perillä viimeistään pe 14.7.2023 klo 12.00, osoitteessa: Kangasniemen seurakunta kirkkoneuvosto, Otto Mannisen tie 2, 51200 Kangasniemi (kuoreen merkintä ”Lastenohjaaja”) tai sähköpostitse osoitteella kangasniemen.kirkkoherranvirasto@evl.fi. Hakemukseen tulee liittää ansioluettelo sekä jäljennökset opiskelu- ja työtodistuksista.

Hakijan tulee kutsuttaessa varautua haastatteluun ti 1.8.2023. Haastattelupaikka ilmoitetaan haastatteluun kutsuttaessa.

Kirkkoneuvosto päättää valinnasta elokuun kokouksessaan.

Työ alkaa 1.11.2023 tai sopimuksen mukaan aiemminkin.

Tiedusteluihin vastaavat Pekka Särkiö puh. 0400 143 601, sähköposti pekka.sarkio@evl.fi ja Tuula Suuronen, puh. 0400 143 603, sähköposti tuula.suuronen@evl.fi.

2023-06-20 11:41:32.0