risti kädessä

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelus

Toivotamme kaikki  lämpimästi tervetulleiksi sunnuntaisin MESSUUN, jonka ytimenä ovat Jumalan sana sekä ehtoollisen sakramentti.

Niihin kytkeytyvät erottamattomasti seurakunnan rukous, tunnustus ja ylistys.

Kolmiyhteinen Jumala ja hänen hyvät tekonsa sekä koko pelastushistoria ovat messussa läsnä ja kohtaavat ihmisen hänen elämäntilanteessaan.

Jumalanpalvelukset striimataan kotisivuille live-lähetyksinä ja ne ovat nähtävissä etusivun facebook- ja YouTube-linkkien kautta.

Tallenteet jäävät Facebookiin ja You Tubeen pariksi viikoksi katsottaviksi.

Esirukouspyyntöjä voi lähettää esirukouspyyntölomakkeella, joka löytyy etusivun yläpalkin kohdasta APUA JA TUKEA avautuvasta valikosta. Perjantaihin klo 14 mennessä saapuneet esirukouspyynnöt luetaan seuraavan sunnuntain jumalanpalveluksessa.

GOSPELMESSUA

vietetään kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina.

Syvä Huokaus -yhtye säestää laulut ja virret.

Seurakunnassamme toimii tällä hetkellä kahdeksan messuryhmää, joissa on yhteensä lähes sata jäsentä.

Messuryhmien jäsenet toimivat eri tehtävissä messun aikana: tekstinlukijoina, kolehdinkannossa, rukouspyyntöjen kerääjinä,

päivän lukukappaleiden lukijoina ja kahvituksessa kirkon menojen jälkeen ym. Mikäli sinäkin haluat tulla toteuttamaan jumalanpalvelusta meidän kanssamme, ota yhteyttä kirkkoherraan tai pappeihin.

Joka sunnuntai messun jälkeen kirkkokahveilla tavataan tuttuja ja vaihdetaan kuulumisia.

Olet lämpimästi tervetullut oman seurakunnan jumalanpalvelusyhteyteen.

PYHÄKOULU ja LASTENKIRKKO

Pyhäkouluopettajat Sirpa ja Riitta, pyhäkoulumummo Anita sekä isoset toivottavat kaikki lapset tervetulleiksi pyhäkouluun ja lastenkirkkoon!

Pyhäkoulu on luonteeltaan lasten jumalanpalvelus. Opetustuokioon kuuluu rukousta, laulua, Raamatun kertomuksia ja leikkejä.

Noin 45 minuuttia kestävän pyhäkoulun tarkoituksena on tukea lapsen kristillistä kasvatusta.

Pyhäkoulussa on kaksi ryhmää, kouluikäisille ja 0-6 vuotiaille.  Alle kouluikäinen voi aluksi tutustua toimintaan vanhemman, isovanhemman

tai vaikkapa kummin kanssa.

Kirkosta lapsi saa myös oman messupassin, johon hänelle annetaan tarra jokaisella käyntikerralla.

Neljä tarraa kerättyään lapsi on oikeutettu pieneen lahjaan.

Kokoonnumme Tervaniemen tuvalle, jossa on pyhäkouluopetusta. Ennen ehtoollista lähdetään yhdessä kirkkoon.

Lastenkirkko

Messun alussa lapset ovat kirkon etuosassa ja näyttävät aikuisille mallia miten virsien aikana voi vähän liikkuakin.

Raamatun kertomus näytellään ja saarnan aikana puuhaillaan kirkon takaosan tekemispisteillä.

Ehtoolliselle tai siunattavaksi lapsi voi tulla oman aikuisen kanssa.

.............................................................

Jumalanpalvelus- ja musiikkityön vastuuryhmä