KANGASNIEMEN KIRKON KIRKKOTILA KYSELY

Kangasniemen seurakunnassa on meneillään alustava pohdinta kirkkotilan käytöstä.

Miksi on tarve muuttaa kirkkotilaa?

- Lastenpaikka helpottaisi lapsiperheiden osallistumista messuun. Myös Majatalo-illat ja muut matalankynnyksen tapahtumat järjestetään nykyisin kirkossa.

- Koko rippikouluikäluokka (40-50 henkeä) ei mahdu kokoontumaan kuin kirkossa. Yhteisen työskentelyn lisäksi on tarve jakaa välillä ryhmää, mutta tälle ei ole tilaa.

- Seurakunnalla ei ole enää leirikeskusta. Lapset ja nuoret ovat löytäneet Yö kirkossa-leireille. Pääkäytävillä ei saa nukkua paloturvallisuussyistä. Sivukäytävillä patjatilaa on liian vähän.

- Varhaiskasvatuksen ja koulutyön ryhmillä olisi paremmin tilaa kiertää kirkossa järjestettävissä tilaisuuksissa esim. pääsiäisvaelluksella.

- Mukulamessuissa ja muissa lasten kirkoissa kiertäminen rukousalttareilla olisi helpompaa.

- Kirkon inva-wc on hankalasti saavutettavissa

- Kulku sakastin kautta pyörätuolilla ja rollaattorilla on haastavaa: ovia on paljon, eteisen 90 asteen käännös on vaikea ja kynnykset korkeita.

Kerro sinun ajatuksesi asiaan liittyen vastaamalla seuraaviin kysymyksiin.

Lomakkeen voi tulostaa, täyttää ja lähettää seurakuntavirastoon

Kangasniemen seurakunta

Otto Mannisentie 2

51200 Kangasniemi