Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän. (Joh.3:16)

Tietoa rippikoulusta 2023-2024

Kangasniemen seurakunnan rippileirien ja konfirmaatioiden aikataulut:

Vuonna 2024 Kangasniemen seurakunnassa on kaksi rippileiriryhmää.

Kesän 2024 leiri- ja konfirmaatioajankohdat ovat seuraavat:

• I -leiri : 3.-10.6.2024, konfirmaatio la 15.6.2024.
  • II -leiri: 24.6.-1.7.2024, konfirmaatio la 6.7.2024.

Molemmat leirit järjestetään Partaharju-keskuksessa Pieksämäellä.

Matkustamme leireille seurakunnan järjestämällä linja-autolla.

Rippikoulutapaamiset:

Rippikoulutapaamisten päivämärät löytyvät täältä: Riparitapaamiset - Kangasniemen seurakunta. Tapaamisten aikatauluista ja mahdollisista muutoksista ilmoitetaan suoraa ripariryhmälle.

Rippikoulun käyminen muualla:

Ilmoittaudu rippikouluun, vaikka kävisit riparin muualla. Sovitaan sen jälkeen yhdessä kotiseurakuntaan tutustumisjaksosta. Vaikka et lähtisi Kangasniemen seurakunnan rippileirille, olet todella tervetullut mukaan Kangasniemen seurakunnan toimintaan!

Ryhmäjako:

Ryhmäjako tehdään ilmoittautumisen yhteydessä esitettyjen toiveiden perusteella kuitenkin siten, että yhteen ryhmään otetaan enintään 20 rippikoululaista. Siksi on tärkeää, että ilmoittautuessasi valitset molemmat ryhmät, jos ne sopivat sinulle ja perustelet hyvin, mikäli vain toinen sopii. Voit toivoa kanssasi samalle leirille yhtä tai kahta kaveria. Huomioithan, että myös toivomiesi kavereiden on toivottava sinua samalle leirille. Otamme parhaamme mukaan huomioon kaikki toiveet liittyen ryhmäjakoon ja ilmoitamme viikolla 45 tai 46, kummalle leirille pääset.

Rippileirimaksu:

Kangasniemen seurakunnan rippileiri maksaa 70 euroa. Maksuvapautusta voi hakea ilmoittamalla asiasta ilmoittautumislomakkeessa. Lasku rippileiristä lähetetään postitse toukokuussa.

Erityisen tuen tarve:

Erityisen tuen tarve, vammaisuus tai sairaus eivät ole este rippikoulun käymiselle. Haluamme jokaisen rippikoulun onnistuvan parhaalla mahdollisella tavalla. Siksi pyydämme olemaan vanhempien tai huoltajien kanssa meihin yhteydessä varhaisessa vaiheessa ja kertomaan mahdollisista oppimiseen tai ryhmässä toimimiseen liittyvistä haasteista tai jos jokin muu asia huolestuttaa.

Mikkelin rovastikunta järjestää yhteisiä erityisrippikouluja, Erityisrippikoulu on tarkoitettu kaikille sellaisille nuorille, joita pienryhmässä oleminen ja oppiminen palvelisivat parhaiten. Erityisrippikoulua ei järjestetä joka kesä, mutta otathan yhteyttä, mikäli haluat erityisrippikouluun tai kuulla siitä lisää.

Yksityis- tai pienryhmärippikoulu:

Jos haluat käydä rippikoulun omassa seurakunnassa, mutta et jostain syystä pysty lähtemään leirille tai osallistumaan ryhmätapaamisiin, ota yhteyttä. Rippikoulu on mahdollista käydä myös yksityisesti. Jos yksityis-rippikouluun haluavia on useampia, voidaan rippikoulu toteuttaa myös pienryhmämuotoisena, jos osallistujien kanssa niin sovitaan. Yksityis- ja/tai pienryhmärippikoulu järjestetään kevään aikana tapaamisten avulla ja osallistujat konfirmoidaan joko jomman kumman leiriryhmän kanssa tai yksityiskonfirmaatiossa.

Rippikoulun siirtäminen:

Joskus elämäntilanne voi olla sellainen, että rippikoulun käyminen tuntuu hankalalta ja rippikoulun siirtäminen esimerkiksi vuodella voi olla hyvä vaihtoehto. Jos haluat siirtää rippikoulua vuodella, ilmoita siitä, niin lähetämme sinulle ensi vuonna infokirjeen.

Rippikoulun ohjaajat: