Diakonian virka

Kangasniemen seurakunta hakee

Diakonian viranhaltijaa 1.9.2023 alkaen tai sopimuksen mukaan

Tule vireään Kangasniemen seurakuntaan tekemään merkityksellistä ja kiinnostavaa työtä! Kangasniemi on aktiivinen ja luonnonkaunis noin 5000 asukkaan kunta, jossa luonto ja liikkumisen mahdollisuudet ovat käden ulottuvilla. Mikkeli, Jyväskylä ja Pieksämäki ovat tunnin ajomatkan päässä.

Tule positiiviseen työyhteisöön, jossa hyvä työilmapiiri ja yhdessä tekeminen vapaaehtoisten kanssa ovat osa toimintakulttuuriamme. Seurakuntalaiset toimivat aktiivisesti jumalanpalveluselämässä, muussa seurakuntatyössä ja sosiaalisessa mediassa.

Diakoniatyössä kohdataan ja tuetaan erilaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä, perheitä sekä yhteisöjen jäseniä. Viran tehtäviin kuuluvat monipuoliset diakonian tehtävät, kuten yleinen diakoniatyö, avustus- ja vastaanottotyö, kotikäynnit, ryhmien ohjaaminen sekä leiri- ja retkityö.

Viran kelpoisuusvaatimuksena on Kirkkohallituksen päätöksen (säädöskokoelma nro 141) mukainen diakonian viran haltijalta vaadittava tutkinto. Virkaan valitun on oltava evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Arvostamme sujuvia vuorovaikutustaitoja ja itsenäistä, aloitteellista työotetta.

Viran palkkaus on Kirkon virka- ja työehtosopimuksen mukainen, vaativuusryhmä 502. Peruspalkka on 2.598 euroa, jonka lisäksi voidaan maksaa työntekijän aiempaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää 93–348 euroa/kk. Seurakunnassa on käytössä suorituslisäjärjestelmä. Suorituslisän maksaminen perustuu työntekijän työsuoritukseen. Virka tulee ottaa vastaan 1.9.2023 tai sopimuksen mukaan. Ennen viran vastaanottamista valitun tulee esittää selvitys terveydentilastaan. Viran täyttämisessä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Viranhoito edellyttää oman auton käyttöä.

Hakemusten, joita ei palauteta, tulee olla liitteineen perillä viimeistään pe 14.7.2023 klo 12.00, osoitteessa: Kangasniemen seurakunta kirkkoneuvosto, Otto Mannisen tie 2, 51200 Kangasniemi (kuoreen merkintä ”Diakonian virka”) tai sähköpostitse osoitteella kangasniemen.kirkkoherranvirasto@evl.fi. Hakemukseen tulee liittää ansioluettelo sekä jäljennökset opiskelu- ja työtodistuksista.

Hakijan tulee kutsuttaessa varautua haastatteluun ma 31.7.2023. Haastattelupaikka ilmoitetaan haastatteluun kutsuttaessa.

Kirkkoneuvosto päättää valinnasta elokuun kokouksessaan.

Tiedusteluihin vastaavat Pekka Särkiö puh. 0400 143 601, sähköposti pekka.sarkio@evl.fi ja Outi Virtakallio puh. 0400 143 605, sähköposti outi.virtakallio@evl.fi.”

2023-06-20 11:37:00.0