Jouluoratorion kapellimestari vaihtui

LIPPUJA ON MYYNNISSÄ KIRKON PÄÄOVELLA, JOKA ON MYÖS SISÄÄNKÄYNTINÄ. Pääovi on sankarihautojen puolella. Liikuntarajoitteiset pääsevät sakastin oven kautta.

Kangasniemen kirkossa on tänään loppiaisena 6.1. Jyväskylä Sinfonian esittämänä J.S. Bachin Jouluoratorion toinen osa klo 18. Ensimmäinen osa oli huikean hieno musiikkielämys akustisesti upeassa kirkossamme ennen joulua.

Bachin Jouluoratorion ensimmäisen osan johtanut kapellimestari Risto Joost joutuu sairastumisen takia luopumaan Jouluoratorion toisen osan johtamisesta. Joostin tilalle kapellimestariksi vaihtuu Per-Otto Johansson.

Ruotsalainen kapellimestari Per-Otto Johansson on yksi kysytyimmistä kapellimestareista Pohjoismaissa, herättäen yhä enemmän mielenkiintoa myös muualla Euroopassa. Johansson on johtanut yli viisikymmentä oopperaproduktiota ympäri maailmaa ja on tunnettu etenkin saumattomasti toimivasta kommunikaatiosta orkesterin ja solistien välillä. Per-Otto Johansson on tehnyt läheistä yhteistyötä etenkin Tanskan kansallisoopperan sekä Ruotsin kuninkaallisen oopperan kanssa johtaen lukuisia eri oopperaproduktioita. Lisäksi hän on johtanut lukuisia muita orkestereita niin Tanskassa, Ruotsissa, Hollannissa, Saksassa kuin Belgiassakin.

Konsertin kansainväliseen solistikaartiin kuuluu sopraano Maria Listra, mezzo-sopraano Katariina Heikkilä, tenori Mathias Monrad Møller, baritoni Teit Kanstrup sekä kuorona toimiva Marjukka Mannerin valmentama Musica-kuoro. Johan Sebastian Bachin klassikko, kuudesta kantaatista koostuvan jättiteoksen toinen osa, eli kantaatit IV-VI kajahtavat ilmoille loppiaisena Kangasniemen kirkossa klo 18.

Tervetuloa!

2023-01-06 16:33:17.0