Kiirastorstain messu

to 28.3. klo 18.00
violetti ja musta kirkkotekstiili ja keskellä ehtoollisasetelma lasten pääsiäisväelluksesta

Kangasniemen kirkko

Tervetuloa kiirastorstain iltakirkkoon Kangasniemen kirkkoon ja verkon välityksellä.

Päivi Liukkonen vie meidät Jeesuksen ja opetuslasten viimeiselle yhteiselle aterialle, kun päivän aiheena on ehtoollisen asettaminen. Apupöydällä palaa kaksitoista kynttilää opetuslasten merkiksi ja alttaripöydän vierellä Kristus-kynttilä. Ville Tikkanen toimii avustavana pappina. Natalia Ikonen vastaa musiikista yhdessä kirkkokuoron kanssa. Pentti Pynnönen on ehtoollisavustajana.

Aterian jälkeen, kun Juudas poistuu ja pettää Jeesuksen, hänen kynttilänsä sammutetaan. Jeesus ja opetuslapset menevät Getsemanen puutarhaan. Kun opetuslapset nukahtavat, heidänkin kynttilänsä sammutetaan.
Alttari, apupöytä, saarnatuoli ja lukupulpetti puetaan mustaan, vain Jeesuksen kynttilä jää palamaan yöhön. Lopuksi lauletaan virsi 77 koruttomasti ilman urkujen säestystä.

Virret:
222: 1-
www.virsikirja.fi

Kolehti: Nimikkolähetti Hilde Pacon työn tukemiseen Senegalissa Suomen Lähetysseuran kautta.

Jumalan leipä on se, joka tulee taivaasta ja antaa maailmalle elämän.
Joh. 6:33
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä