Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta." (Mark. 10:14)

Leireilyä, yökirkkoilua ja muuta mukavaa

Kouluikäisille tarjotaan pitkin vuotta erilaisia leirejä ja tapahtumia. Toimintaan kuuluu muun muassa Yö kirkossa tapahtumat, päivä- ja kesäleirit sekä 10 -synttärit.

Toimintaan liittyviä toiveita voi esittää nuorisotyönohjaajalle. Lauran tavoittaa numerosta 0400143608 ja sähköpostilla laura.hurmerinta@evl.fi.

Yö kirkossa

Yö kirkossa -tapahtumia järjestettiin aluksi 4.-6. luokkalaisille ja nykyisin yökirkkoilemaan päästään myös 1.-3. luokkalaistenkin kanssa.

Yö kirkossa -tapahtuman aikana päästään tutkimaan kirkkoa ihan uusin silmin sekä yöpymisen että hämärän aikaan pelattavan piiloleikin näkökulmasta. Kirkkotilaan, sen esineistöön ja merkitykseen tutustutaan myös erilaisten tehtävien ja pelien avulla.

Tapahtuman aikana siis leikitään ja pelataan paljon, syödään hyvää ruokaa, pohditaan kirkkotilaa ja uskoa sekä tietenkin päästään nukkumaan eri puolilla kirkkotilaa. Yökirkon lopussa on vielä osallistujien valmistelema hartaushetki, johon osallistujien perheet pääsevät osallistumaan.

Päiväleirit

Päiväleirejä voidaan järjestetää pahimman leireilytarpeen täyttämiseksi, jos selkeää tarvetta siihen on ja työntekijöiden aikataulut niin sallivat.

Leirejä järjestetään pääsääntöisesti erikseen 1.-3. luokkalaisille ja 4.-6. luokkalaisille.

Päiväleireihin kuuluu paljon erilaista tekemistä. Mukaan mahtuu leiristä riippuen muun muassa askartelua, pelailua, leikkejä, ja hartaus. Eikä päiväleirikään olisi mitään ilman hyvää ruokaa.

Päiväleirejä voidaan järjestää yhden tai useamman päivän tapahtumana. Useamman päivän kestävien päiväleirien aikana leiripäivä päättyy iltapäivän/illan aikana ja jatkuu seuraavana päivänä.

Päiväleireily tapahtuu pääsääntöisesti Tervaniemen tuvalla, mutta toisinaan päiväleirillä päästään myös kirkon tiloihin seikkailemaan. Sään salliessa Tervaniemen tuvan piha-alueella päästään myös viettämään aikaa.

Kesäleirit

Kesäleireillä päästään leireilemään kesäisissä tunnelmissa ja säässä. Leirikeskuksesta ja säästä riippuen pääsee kesäleireillä muun leiritoiminnan, kuten pelailun, leikkimisen ja askartelujen, lisäksi myös uimaan. Kesäkelin salliessa paljon leiriaikaa vietetään ulkoilun parissa.

Leirejä järjestetään 1.-3. luokkalaisille ja 4.-6. luokkalaisille.

• Luokka-aste määritellään vielä kevään luokka-asteen mukaan.
  • 3. luokkalaisten on mahdollista päästä 4.-6. luokkalaisten leirille, jos leirin osallistujamäärä ei ole vielä täyttynyt.

10 -synttärit

Joka vuosi kutsutaan kuluvana kalenterivuonna 10 vuotta täyttävät seurakunnan jäsenet yhteiseen juhlahetkeen. Juhlaan kuuluu jonkinlaista puuhastelua ja herkuttelua. Juhlasankarit saavat vielä juhlan lopuksi pienen lahjan.