Ilotkaa aina Herrassa! Sanon vielä kerran: Iloitkaa (Fil.4:4)

Maata näkyvissä -festarit

Seurakunta järjestää marraskuussa taas yhteisen reissun Maata näkyvissä -festareille. Festarireissulle voi ilmoittautua laitamalla Lauralle viestiä (puh. 0400143608)

Seurakunnan mukana reissuun lähtiessä festarien hinnaksi tulee 80 euroa per osallistuja. Tämä hinta sisältää rannekkeen festarialueelle ja keikoille, koulumajoituksen ja festarien järjestämän ruokapaketin 3 päiväksi. Ruokailupakettiin kuuluu perjantain iltapala, lauantain aamupala, lounas ja iltapala sekä sunnuntain aamupala ja lounas.

Festareille lähdetään siis perjantaina aamupäivästä, joten valitettavasti perjantaina kouluun ei ainakaan kokopäiväksi kerkeä. Sunnuntaina paluu tapahtuu yhdeksän jälkeen illalla.

Festareilla osallistujat saavat vapaasti kulkea keikoilta toiselle. Ohjelmaan kannattaakin tutustua etukäteen, jotta omat lempiartistit varmasti pääsee näkemään. Festarien ohjelmaan ja esiintyjiin pääsee tutustumaan Maata näkyvissä -festarien kotisivuilla ja festarifiilistelyjä ja valmisteluja löytyy Instagramin puolelta @maatanakyvissa.

Festareille on hyvä ottaa hieman rahaa mukaan. Sekä meno- että paluumatkalla pidetään pidemmät tauot, joiden aikana voi ostaa omakustanteisesti jotain syömistä. Festarialueella Gatorade Centerin puolella ruokakioskeista ja pikaruokaravintoloista voi myös tarvittaessa ostaa lisäevästä. Esiintyjillä ja festarien järjestäjillä on alueella myyntipisteitä, joista voi löytyä vaikka mitä vaatteista julisteisiin ja kirjoihin. Festarireissun aikana voi myös mahdollisesti lähteä käymään yhteiskyydillä Turun keskustassa shoppailuretkellä.

Ihan mitä tahansa ei reissulle kannata pakata mukaan. Festareilla on omat infosivut, joista löytyy tärkeitä neuvoja ja ohjeita festarivieraille. Muun muassa joitakin tavaroita saatetaan takavarikoida turvatarkastuksissa eikä majoituskouluille saa tuoda ihan mitä tahansa patjaa. Seurakunnan puolelta mukaan lähteville lähetetään vielä varustelista ja perusinfo ohjeistuksista.

Festareista ja sinne järjestettävästä matkasta voi kysellä lisätietoja Lauralta.