Vapaaehtoistoimintaa aikuisille:

Majatalo-illat sekä Valon ja lohdun-illat:

Majatalo-iltoja sekä Valon ja lohdun iltoja vietetään kerran kuussa kesätaukoa lukuunottamatta. Kevätkaudella 2023 Valon- ja lohdun iltoja ei järjestetä. Vapaaehtoisia vastuunkantajia on mukana molempien iltojen rakentamisessa erilaisissa tehtävissä. Jos vapaaehtoistoiminta Majatalo-illoissa kiinnostaa, ota yhteyttä seurakuntapastori Tuula Suuroseen puh. 0400 143 603.

Ystävyysseurakuntatoiminta:

Kelton Ystävät

Kaikille avointa toimintaa Kelton seurakunnan ja sen vanhainkodin hyväksi

Otetaan vastaan tavaralahjoituksia

Harlun Ystävät

Kaikille avointa toimintaa Harlun seurakunnan hyväksi
Otetaan vastaan tavaralahjoituksia

Katso lisää "Tule mukaan --> Lähetys- ja avustustyö"-alasivulta.

Ystäväpalvelu:

Kauttamme kaikenikäiset ihmiset kysyvät ystävää keskustelukumppaniksi, ulkoiluttajaksi, lukemaan lehteä tms.

Jos olet kiinnostunut sitoutumaan ystäväksi jollekulle tai kertaluonteiseen apuun, ota yhteyttä diakoniatyöntekijään puh. 0400 143 606.

Työmyyrät:

Työmyyrät on joukko vapaaehtoisia auttajia arjen kertaluonteisiin tarpeisiin, kuten haravointiin, klapien tekoon, lumitöihin jne. Auttamiskohteet valikoidaan diakonisin perustein.

Auttajat ovat vaitiolovelvollisia. Jos haluaisit liittyä työmyyriin, otapa yhteyttä diakoniatyöntekijäämme 0400-143606 tai Pirkka Juntuseen 040 5787 246. Pirkka kokoaa tekijäporukan eri tehtäviin kulloinkin.

Yhteisvastuukeräys:

Jokavuotinen kirkon Yhteisvastuukeräys alkaa helmikuun ensimmäisenä sunnuntaina jatkuen huhtikuun loppuun. Jos voisit tulla keräykseen lipas- tai listakerääjäksi eri alueille Kangasniemeä, diakoniatyöntekijä p.0400 143 606.

Emännät:

Emännät toimivat nykyään messukahvituksissa tai Torikulman tilaisuuksissa vapaaehtoisina, kun siellä on tapahtumia, joissa tarjoilua.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä!  diakoniatyöntekijä 0400 143 606 .

Lähetystyö:

Seurakunnassamme on pitkä perinne ihmisillä kokoontua lähetystyön merkeissä ns. piireissä. Tällä hetkellä lähetyspiiri kokoontuu kirkonkylällä Torikulmassa. joka toinen maanantai. Jos haluat tutustua seurakunnan lähetystyöhön, tule mukaan näihin kokoontumisiin, asutpa missä päin kuntaa tahansa! Lähetyssihteerin tehtäviä hoitaa Outi virtakallio puh. 0400 143 605.

Postimerkeillä ja -korteilla lähetystyötä

Suomen Lähetysseura kerää varoja lähetystyöhönsä huutokauppaamalla postimerkkejä ja postikortteja. Voit toimittaa kirjeistä ja korteista irti leikattuja postimerkkejä tai leimattuja postimerkillä varustettuja postikortteja lähetyssihteerille tai kunnantalolle toimistoomme. Toimitamme ne edelleen huutokauppaan. Helppo ja näppärä tapa olla mukana lähetystyössä!

Ohje: jätä leikattujen postimerkkien ympärille 2 cm:n kaistale paperia tai korttia.

Asiasta voit tiedustella lähetyssihteeri Outilta.