virsinumeroita

Musiikki

Kanttori Natalia Ikonen, puh. 0400 143 604 , sähköposti natalia.ikonen(at)evl.fi

Natalia Ikonen.

Musiikki jumalanpalveluselämässä

Virsilaulu urkusäestyksellä, kuoro- ja urkumusiikki  sekä psalmilaulu ovat jumalanpalvelusmusiikkimme keskeiset tärkeät elementit. Joka kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina klo 10 seurakunnassamme vietetään gospelmessua, jossa laulut säestää Syvä Huokaus -yhtye.

Kirkollisten toimitusten musiikki

Kirkollisten toimitusten musiikista vastaa kanttori, jonka kanssa toimitusten musiikki suunnitellaan seurakuntalaisten toiveita kuunnellen. Kirkossa esitettävän musiikin on kuitenkin oltava sopusoinnussa toimitusten jumalanpalvelusluonteen kanssa.

Musiikki on perhejuhlien lisäksi läsnä myös lasten kerhoissa ja vanhusten pienryhmissä.

Kirkkokuoro

Seurakunnan kuorotoiminta vahvistaa ja rikastuttaa jumalanpalveluselämää ja  antaa samalla laulutaitoisille seurakuntalaisille mahdollisuuden käyttää lahjojaan seurakuntamme rakentamiseksi. Kirkkokuoron ohjelmisto muodostuu pääosin jumalanpalvelusmusiikista, mutta myös haastavammasta kirkkomusiikista. Kuoro laulaa jumalanpalveluksissa erityisesti suurina juhlapyhinä ja myös muulloin.

Kirkkokuoro aloittaa syksykautensa torstaina 7.9.2023 klo 16.30-18.00 Torikulmassa (os. Keskustie 3) kanttori Natalia Ikosen johdolla. Harjoitukset pidetään joka torstai, paitsi ei 14.9.

Lämpimästi tervetuloa antoisan harrastuksen pariin myös uudet laulajat!  Kanttori Natalia Ikoseen saa yhteyden puh. 0400 143 604.

Syvä Huokaus

Syvä Huokaus -yhtye musisoi raikkaasti ja valoisasti gospelmusiikkia.

Syvä Huokaus on mukana mm. gospelmessuissa, Majatalo-illoissa, konserteissa ja muissa tilaisuuksissa.

Yhtye palvelee vaihtelevalla kokoonpanolla.

Tiihosen perhebändi

Ilkka, Raimo, Sami, Lauri ja Niina-Maria Tiihonen vastaavat Majakka-iltojen musiikista.

MUSIIKKIVIERAITA

Jaakko Löytty ja selloduo Anna-Maaria ja Olli Varonen toivat "Terveisiä Senegalista" 17.2.2019

Urkuri Juho Lehtola soitti kauniina syysiltana 24.9.2020 huikaisevia improvisaatioita tutuista sävelmistä Kaiken kansan urkukonsertissa.

Tilaisuuteen oli vapaa pääsy ja yleisöä oli saapunut paikalle harvinaisen runsaasti, ohjelmatkin loppuivat kesken.

Kolehti Naisten Pankille kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon tukemiseen tuotti lähes 600 euroa. Lämmin kiitos lahjoittajille!

Duo Eve ja Ossi ilahdutti puhuttelevilla lauluillaan verkkokonsertissa maaliskuussa 2021.

Heinäkuussa saimme kuulla Jaana Pölläsen koskettavia lauluja ja elokuussa Tommi Kalenius puhutteli lauluillaan Mies ja kitara -konsertissa.

Seurakuntasalin urut siirrettiin kunnantalon aulan parvelle loppukesästä 2021 ja Juho Lehtola piti marraskuussa hienon käyttöönottokonsertin, joka oli samalla näiden Walcker-urkujen 60-vuotiskonsertti.

Koko kylän joulukonsertissa esiintyi duo Eve ja Ossi.

Puulan Seutuopiston kuorot ja Aallon laulajat pitivät joulukonsertin, jossa kuultiin negrospirituaaleja ja joululauluja.