Valon ja Lohdun illassa on vierailijana Eero Haarala

VALON JA LOHDUN ILTA

Ensi keskiviikkona 9.3.2022 klo 18-19 jatkuu Valon ja lohdun iltojen kevätkausi kirkossa ja seurakunnan somekanavien kautta. Tervetuloa levähtämään hetkeksi tämän synkän maailmantilanteen keskellä lohdun laulujen ja toivon sanojen äärelle!

Kun sotauutiset ahdistavat mieltä, mitä voisi arjessa tehdä?

- Sulje välillä uutislähetykset ja puuhastele arkisia asioita. Ulkoile, jos suinkin pystyt ja kuuntele vaikka mielimusiikkiasi, neuvoo sairaalapappi Hanna Hella-Aro.

- Uutisten seurantaa on hyvä rajata erityisesti iltaisin. Toivoa on tärkeää pitää yllä. Kannattaa miettiä tietoisesti, mikä kaikki on hyvin. On hyvä jakaa ajatuksia muiden kanssa ja puhua myös muusta kuin kriisistä. Rauhallinen mieli pitää yllä toimintakykyä, muistuttaa psykoterapeutti Maaret Kallio.

Jaakko Pirttiaho on estynyt tulemaan mukaan, joten tällä kertaa Raamatusta kumpuavaa toivoa ja lohtua meille etsii Majatalo-illasta tuttu selkeäsanainen pastori Eero Haarala.

Musiikilla on tärkeä rooli Valon ja lohdun illassa. Niina-Maria Tiihosen esittämät lempeän lohduttavat laulut vuorottelevat Eeron opetuksen kanssa. Tällä kertaa illan laulut ovat kuuntelijoiden toivelauluja.

Levollisen iltatuokion juontaa Päivi Kettunen ja sen mahdollistaa Kangasniemen seurakunta.

Lämpimästi tervetuloa Valon ja lohdun iltaan kirkkoon sekä ruudun äärelle seurakunnan Facebook- ja YouTube-kanavien kautta keskiviikkona 9.3. 2022 klo 18-19.

(Kuva ja teksti: Päivi Kettunen)

2022-03-07 16:41:00.0