Lahjoita mulle huominen

Kaisan mietteitä kirkon Yhteisvastuukeräyksen alkaessa ensi sunnuntaina

Lahjoita mulle huominen

Tulevana sunnuntaina alkaa evankelis-luterilaisen kirkon Yhteisvastuukeräys. Yhteisvastuukeräyksen tämänvuotinen teema LAHJOITA MULLA HUOMINEN nostaa esiin nuorten hädän. Koronapandemia on vaikuttanut kaikkien ihmisten elämään, kaikkialla maailmassa jo kahden vuoden ajan. Lapsille ja nuorille kaksi vuotta on pitkä aika elää rajoitusten ja epävarmuuden keskellä.

Nuorten mielenterveyteen ja jaksamiseen liittyvät ongelmat ovat kasvussa ja pitkittynyt pandemia on lisännyt nuorten yksinäisyyttä. Ulospääsyä vaikeasta tilanteesta on vaikea löytää yksin. Nuorten hätä ei saa jäädä maskin alle piilon. Nuoret tarvitsevat rinnalle turvallisia aikuisia, jotka pitävät huolta. Yhteisvastuuvaroilla Lasten ja nuorten keskus kehittää matalan kynnyksen jalkautuvia palveluja. Tuki kohdistetaan erityisesti niihin 15–19-vuotiaisiin, jotka ovat kärsineet etäopiskelusta ja koronarajoitusten aiheuttamasta eristäytymisestä.

Piispa Seppo Häkkinen on kirjoittanut, että kristitylle tulevaisuus on aina avoin ja täynnä mahdollisuuksia. Toivo ei perustu vain siihen, mitä ihminen tekee, vaan mitä Jumala on tehnyt lähettäessään Jeesuksen vapahtajaksemme. Yhteisvastuukeräyksen avulla saamme yhdessä rakentaa nuorille valoisampaa tulevaisuutta ja toivoa paremmasta.

Kaisa Käräjämies-Reinilä

2022-02-03 06:00:00.0