Seeli Toivio ja Pauliina Hyry Syyskonsertin jälkeen 31.10.

Kiitos hienosta musiikkielämyksestä!

Sellisti ja mezzosopraano Seeli Toivio ja urkuri-kirkkomuusikko Pauliina Hyry konsertoivat 31.10. piispanmessupäivän päätöskonsertissa kirkossamme Ikuisen valon  Lux aeterna -teemalla. Saimme nauttia upeista suomalaisista sävellyksistä ja lauluista ja myös pari ulkomaista säveltäjää oli päässyt listalle mukaan. Väinö Hannikainen, Toivo Kuula, Oskar ja Aarre Merikanto, Jaakko Löytty, Oskar Lindberg ja ulkomaisia J.S. Bach sekä Cesar Franck.

Kirkko täyttyi illalla Pauliinan taitavasta urkusoitosta ja Seelin upeasta äänestä. Konsertin loppupuolella saimme kuulla myös Seelin taiturimaista sellonsoittoa noin 200-vuotiaalla sellollaan, josta lähti hieno matalan pehmeästi soiva ääni. Sekä Pauliinan flyygelinsoitosta, kun hän säesti Seeliä. Kirkkomme akustiikka sai jälleen kehuja iloisilta esiintyjiltämme konsertin jälkeen.

2021-11-01 19:23:00.0