Ollaan arkienkeleitä toisillemme - Outin mietteitä

Tulevana sunnuntaina alkaa adventtiaika, joka on Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhlan odottamista ja siihen valmistautumista. Adventtiaikaa kutsutaan myös pienen paaston ajaksi. Paasto merkitsee minulle turhasta luopumista.

Ollaan arkienkeleitä toisillemme!

Samalla tavalla kuin myrsky karistaa turhat oksat pois, voimme adventtiaikana karistaa elämästämme tarpeetonta ja antaa tilaa kanssaihmisille ja rukoukselle. Pimeä vuodenaika ja erityisesti korona-aika lisäävät yksinäisyyden kokemusta. Varsinkin näin poikkeusoloissa pienikin yhteydenotto, puhelu, kortti, kirje tai tekstiviesti, on tervetullut varmasti jokaiselle.

Toiveiden joulukuusi on kunnantalon aulassa täynnä vähävaraisten lasten ja nuorten lahjatoiveita. Se on yksi mahdollisuus jakaa hyvää mieltä ja iloa. Ollaan arkienkeleitä toisillemme.

Sunnuntaina lauletaan kirkoissa Hoosianna-hymniä. Voimme osallistua adventin messuun omassa kirkossa myös some-kanavien kautta ja laulaa Hoosiannaa kotisohvalla. Äitini kertoman mukaan lauloin pienenä vanhempieni kanssa kirkkokuorossa ”Hoosianna Daavidin Poika” ihan omin sanoin ”Hoosinannaa poikanen”.

Siunattua Vapahtajamme syntymäjuhlan odotusta sinulle!

Outi Virtakallio

2020-11-26 09:13:42.0