Jumala puhuu tavalla ja toisella

”Jumala puhuu tavalla ja toisella” opettaa Jaakko Pirttiaho Yksin armosta -illassa kirkossa ja somekanavien kautta ke 14.10. klo 18.

En osaa edes rukoilla! Viimeisten viikkojen aikana olen joutunut kipeästi tunnustamaan itselleni, että en osaa rukoilla. Vaikka olen lukenut aiheesta kymmeniä kirjoja, kuullut puheita ja itsekin siitä opettanut, silti rukouselämässäni on aivan lapsenkengissä.

On aika nöyryyttävää mennä Jeesuksen luokse tyhjin käsin ja sanoa opetuslasten tavoin: "Opeta minua rukoilemaan" (Luuk. 11:1).

Mutta ehkä kristinusko kiteytyy juuri avuttomuuden tunteeseen? Ehkä oma neuvottomuutemme ja heikkoutemme - ja sen myöntäminen - kuljettaa meitä pienen joen lailla kohti suurta ulappaa?

On vähän jopa noloa sanoa, mutta minusta Jumala on vastannut pyyntööni. Näen Hänen hymyilevän ja sanovan: "Nyt olet viimein huomannut oman kyvyttömyysi. Nyt on Minun aikani antaa!"

Voisiko usko olla näin helppoa? Voisiko se olla toisaalta jokapäiväistä tarvetta ja pyytämistä ja toisaalta - Jumalan puolelta - iloista antamista?

(Teksti: Jaakko Pirttiaho / Yksin armosta -blogi)

Keskiviikkona 14.10. klo 18 jatkuu Yksin armosta -raamattuopetus kirkossa sekä seurakunnan YouTube- ja Facebook -kanavien kautta. Jaakko Pirttiahon opetuksen aiheena on ”Jumala puhuu tavalla ja toisella”. Illan opetusta vahvistaa duo Niina-Maria & Lauri Tiihosen musiikki. Päivi Kettunen juontaa illan. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

2020-10-09 10:25:18.0