Kuvia sakraalikalusteiden ja kirkkotekstiileiden käyttöönottomessusta

Pääsemme ihastelemaan kotikirkon uutta ilmettä näin kuvien välityksellä.

Floristi Jouni Seppänen lahjoitti juhlaan upean kukkataideteoksen. Kulkueessa meidän oma keraamikko Katja Hepo-oja kantaa tekemäänsä kastemaljaa. Pyhittämishetkeä johti lääninrovasti Sirkka Pylkkänen. Raamatunlausein kukin esine ja tekstiili otettiin omaan tehtäväänsä. Raija Vehmala sytyttää alttarikynttilät, rukouksen ja valon symbolit.

Reijo-suntio puki uuden stolan Maini-papin harteille. Stolan risti on saanut muotonsa …kirkon katolta olevasta rististä. Kanttori-Sirkku sytyttää kastemaljan pöydän kynttilöitä.

Katjan tekemän kastemaljan kukkamuoto liittyy ajatukseen kasvusta. Pohjan risti ja reunan kala-symboli liittävät kastetun kasvamaan Kristuksessa. Sulka alttarivaatteessa rantamaiseman yllä kertoo Pyhän Hengen läsnäolosta meidän arjessamme.

Lämmin kiitos seurakunnan puolesta Katjalle ja Helenalle, joiden iloisissa ilmeissä voi nähdä helpotustakin. Suuri kiitos myös arkkitehti Tapani Kaukoniemelle sakraalikalusteiden suunnittelusta.

Kuvat: Eero Valanko

Mon Sep 07 12:45:00 EEST 2020