Lähetyslentäjä Roy Rissanen ”Toteuttaa kutsua, joka laskettiin hänen sydämelleen yli 30 vuotta sitten”.

MAF (Mission Aviation Fellowship, maf.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä) lennättää matkustajia vaikeakulkuisilla tai turvattomilla alueilla kehitysmaissa. Lisäksi se tukee lähetys- ja avustusjärjestöjä kouluttamalla ja valmentamalla lentäjiä ja muuta henkilökuntaa.

Roy Rissanen sai lähetyskipinän tultuaan uskoon.”Kuulin MAF:n työstä kaveriltani. Hänen pienlentokoneensa kyydissä innostuin heti”, muistelee Roy Rissanen lentäjän uransa alkua. Viime vuosina hän on toiminut Sirpa-vaimonsa kanssa Mongoliassa ja myös johti MAF:n toimintaa siellä, mutta nyt lentokoneen nokka on kääntymässä kohti Länsi-Afrikkaa.

Muutama vuosi sitten nimikkolähetiksemme tullut Roy vieraili Kangasniemellä 24. ja 25.8.
Toinen toistaan mielenkiintoisempaa tarinaa  lähetyslentäjän moninaisesta, väliin vaikeasta ja vaarallisestakin  työstä kuultiin Hokan Tapiolassa, kirkon lähetysillassa ja  Tervaniemen pihapiirissä.

Roy on kiitollinen aineellisen tuen lisäksi myös työnsä muistamista rukouksin. ”Sillä on valtavan iso merkitys meille” hän sanoi.

Tekstin lähteet: Seurakuntalainen/ Sirpa Sevon/Suomen Viikkolehti

2020-08-26 09:46:00.0