Uusi seurakuntapastori tutuksi

Maini Salmi, 27, on ensimmäistä viikkoaan töissä seurakuntapastorina ja tässä on vähän hänen kuulumisiaan.

Viikko on alkanut reippaasti. Maanantaina oli pappisvihkimys Mikkelin tuomiokirkossa ja siihen valmistautuminen. Tuomiokapitulin kokouksessa annettiin pappislupaus. Sen jälkeen juhlamessussa piispa Seppo Häkkinen toimitti papiksi vihkimisen, vihittyjä siunattiin kättenpäälle panemisella ja heidän puolestaan rukoiltiin.

Eilen Maini oli mukana ykkösrippikoulun lähipäivässä Salmelassa Tuulan, Kitin ja Janin kanssa. Rippikoulutyö on Mainille tuttua isosajoilta ja kesäteologin tehtävistä. Oli mukavaa päästä tutustumaan nuoriin heti, koska nuorisotyön kehittäminen on Mainin vastuualuetta.

Maini on alun perin kotoisin Imatralta, jossa hän ollut mukana seurakunnantoiminnassa lasten kerhoista lähtien. Tie vei Helsinkiin opiskelemaan teologiaa ja erityisesti kesäteologin töissä kutsu pappisvirkaan kypsyi hiljalleen.

Opiskeluaikaan Maini toimi aktiivisesti opiskelijajärjestöissä ja seurakunnan vapaaehtoistoiminnassa. Ulkoilu ja retkeily ovat olleet aina tärkeässä osassa. Sinivuoren luontopolku on jo tullut tutuksi ja näkymä vuoren huipulta oli upea. Uusina harrastuksina Maini on aloittanut korean ja ukulelen soiton opiskelun.

Ensi sunnuntaina Maini on mukana gospelmessussa lukemassa tekstejä. Vielä Matti ei laittanut saarnaamaan. On hyvä saada perehtyä rauhassa uuteen työhön ja toimintatapoihin Kangasniemellä.

Lämmöllä toivotamme Mainin tervetulleeksi Kangasniemelle ja seurakuntaamme.

Wed Jun 03 14:14:00 EEST 2020