Majatalossa on Toivon torstai

Vehmalan perheen pienimmät pääsivät mukaan, kun kutsuimme tulevan Majatalon vieraat Suvi Vehmalan ja Veikko Laitisen samaan kuvaan.

Seuraava Majatalo-ilta on poikkeuksellisesti torstaina 14.11. Tästä syystä ilta nimettiin Toivon torstaiksi. Nimi viittaa myös Majatalon teemaan: meidät on kutsuttu välittämään toivoa ympärillemme. Paras tapa tulla onnelliseksi on auttaa muita.

Olemme pyytäneet illan vieraaksi Suvi Vehmalan, joka kertoo haasteellisesta, mutta myös palkitsevasta sijaisvanhemmuudesta.

Usein parasta, mitä voi antaa, on kuuntelemisen ja läsnäolon lahja. Tästä kertoo Veikko Laitinen, Majatalo-illan toinen kutsuvieras. Kuulemme hänen ajatuksiaan ystävyydestä ja rinnalla kulkemisesta.

Tässäkin Majatalo-illassa on vuosien varrella tutuiksi tulleet ainekset. Jaakko Pirtiaho avaa rennolla tyylillään Raamattua toivon näkökulmasta. Illan isäntäväkenä toimivat Pirkka-pappi ja Päivi Kettunen. Yhteislaulut säestää Majatalon mainio bändi. Suuri joukko seurakuntalaisia osallistuu jälleen illan kulkuun monissa eri tehtävissä.

Majatalo-iltaan on helppo tulla, vaikka seurakunnan tilaisuuksissa ei muuten juuri tulisikaan käytyä.

-Meillä ei mittailla kenenkään uskon määrää, vakuuttavat Pirkka-pappi ja Päivi.

Illan päättää seurustelun sakramentti, eli vilkas puheensorina ruisleipätarjoilun äärellä. Sen aikana on mahdollisuus myös henkilökohtaiseen rukouspalveluun.

Tervetuloa seurakunnan järjestämään Toivon torstain Majataloon kunnantalolle torstaina 14.11. klo 18 alkaen. Perheen pienimmille on samaan aikaan oma Lasten Majatalo.

Mon Nov 04 11:43:00 EET 2019