Rauhallinen iltatuokio Majakan valossa

Majakka-illassa saamme kuulla, minkälaisia ajatuksia Kunnallislehden päätoimittaja Kalevi Tiitiselle on herännyt Raamatun äärellä.

Ensi viikon keskiviikkona 6.3. klo 18 alkaen kirkossa soivat jälleen lempeät laulut Niina-Maria Tiihosen luotsaaman bändin esittämänä.

-Nyt kalenterissani on kaksi merkintää joka kuukausi: Majatalo ja Majakka, iloitsi seurakuntalainen, joka kokee molemmat tilaisuudet omakseen.

Näistä matalan kynnyksen tilaisuuksista moni on löytänyt itselleen sopivan tavan tulla mukaan seurakunnan toimintaan. Majatalo- ja Majakka-illat ovat pääosin vapaaehtoisten toteuttamia. Näin Kangasniemen seurakunta on ihan käytännössä osallisuuden yhteisö.

-Olen rauhallinen persoona ja rakastan herkkiä balladeja. Nautin Majakka-illan tunnelmasta. Koen, että silloin maailman melu hiljenee ja on mahdollisuus kuulla Jumalan ääni, kertoo illassa esitettävät laulut valitseva Niina-Maria.

Laulujen välissä kuulemme Raamatun jakeita, joiden lukijat myös kertovat siitä, mitä kyseinen raamatunkohta heille merkitsee. Tällä kertaa valitsemiaan tekstejä ovat lukemassa Ninni Marttinen, Riitta Hakala, Tero Kemppi ja Kalevi Tiitinen.

-Majakka-illan sisältö ja sävy, musiikin ja Raamatun tekstien vuoropuhelu, on joka kerran erilainen. Tuttu raamatunkohta myös aukenee kuulijalle uudella tavalla, kun joku toinen kertoo sen merkityksestä itselleen, kuvailee Niina-Maria.

Illan aikana on mahdollisuus henkilökohtaiseen rukouspalveluun. Ohjelman juontaa Majakka-pappi Tuula Suuronen.

Alle tunnin pituinen illanvietto sopii kaikenikäisille. Majakka-illan jälkeen kirkkoon voi vielä jäädä hetkeksi seurustelemaan iltapalan äärelle.

Tervetuloa kirkkoon seurakunnan järjestämään Majakka-iltaan keskiviikkona 6.3. klo 18 alkaen.

Teksti: Päivi Kettunen

2019-03-06 05:30:00.0