Ulla Taipale on Vuoden diakoniatyöntekijä

Lahden seurakuntayhtymän diakoniatyöntekijä Ulla Taipale on valittu Vuoden diakoniatyöntekijäksi Kirkon diakonian päivillä Lahdessa.

Ulla Taipaleen valinnassa korostui erityisesti maahanmuuttajatyön asiantuntijuus, pitkäjänteinen työ maahanmuuttajien parissa yhdessä seurakunnan vapaaehtoistoimijoiden kanssa, oman ja työyhteisön maahanmuuttajatyön osaamisen kehittäminen ja vahva kutsumus seurakuntadiakoniaan

On ilo nähdä, kun ystävyys syntyy eri kulttuureista tulevien ihmisten välille. Kuulluksi tuleminen merkitsee vaikeista oloista paenneelle ihmiselle sitä, että joku ottaa hänet todesta. Kun otamme ihmisen tuskan tosissaan, työmme ei mene hukkaan”, vuoden diakoniatyöntekijä Ulla Taipale pohdiskelee.

2018-09-19 10:16:00.0