Uuden arkkipiispan Tapio Luoman virallinen muotokuva paljastettiin

Jani Laukkanen kuvasi Tapio Luoman helteisenä päivänä lähellä Espoon tuomiokirkkoa. Tässä on yksityiskohta muotokuvasta.

Kirkko ja Kaupunki-lehti:

Valokuvaaja Jani Laukkanen kertoo päätyneensä ”aika klassiseen muotoon”.

Espoon entisen piispan, sittemmin arkkipiispaksi siirtyneen Tapio Luoman, muotokuva paljastettiin 12. syyskuuta Espoon hiippakunnan rukousaamiaisella.

– Kun tuomiokapitulista otettiin yhteyttä ja minua pyydettiin ottamaan kuva, olin ihan äimän käkenä, Jani Laukkanen kertoo.

Muotokuva on valokuva, jonka otti valokuvaaja Jani Laukkanen. Laukkanen on kuvannut lehtikuvia monille kristillisille julkaisuille, ja piispa Luoma oli hänelle ennestään tuttu. Laukkanen luonnehtii Luomaa rohkeaksi sillanrakentajaksi.

– Kun tuomiokapitulista otettiin yhteyttä ja minua pyydettiin ottamaan kuva, olin ihan äimän käkenä. On kunnia päästä kuvaamaan piispan virallinen muotokuva, Laukkanen kertoo.

Kuva otettiin helteisenä päivänä sillalla Espoon tuomiokirkon ulkopuolella olevassa puistossa.

– Kuvasin häntä myös pöheikössä. Ajattelin ensin, että ottaisin vähän irrottelevamman muotokuvan, mutta päädyin lopulta aika klassiseen muotoon, Laukkanen kertoo.

Tapio Luoman muotokuva on jatkossa esillä Espoon hiippakunnan tuomiokapitulissa.

Arkkipiispa Tapio Luoman koko muotokuva.

Thu Sep 13 18:49:00 EEST 2018