Terveisiä riparilta!

Olen parasta aikaa rippikoululeirillä. Kiva, että tällainen jo pappasarjaan ehtinyt pääsee mukaan nuorten elämään. Rippikoulussa on monenlaista toimintaa, joka päivä erilaista ohjelmaa. Poimin tässä vain pari esimerkkiä mitä täällä Salmelassa on tapahtunut.

Tiistai-iltana meillä oli sovitusrata. Halusimme järjestää rippikoululaisille positiivisen elämyksellisen kokemuksen Jumalan armon kohtaamisesta. Sovitusradalla todettiin ensin, että emme pysty täyttämään Jumalan käskyjä. Sitten nuoria kuljetettiin rangaistuspaikalle. Tuomion tilalle tulikin armahdus, sillä nuorille näytettiin, että Jeesus on kärsinyt rangaistuksen puolestamme. Sen perusteella nuoret ohjattiin taivaaseen. Toivomme, että armahdettuina syntisinä me kaikki kerran pääsisimme sinne oikeaan taivaaseen.

Rippikoulussa tutustuttiin seurakunnan toimintaan. Lähetystyö oli oikeastaan esillä koko leirin ajan. Keräsimme rahaa Sanansaattajan medialähetystyön projektiin. Kioskissa myytiin leirikeskuksessa tehtyjä popcornneja ja vierailupäivänä myös kuppikakkuja. Lisäksi nuoret antoivat limsapullojen pantit keräykseen.

Rippikoulu päättyy yhteiseen juhlaan. Vanhemmat, isovanhemmat ja kummit ovat vierestä seuranneet nuorensa kehittymistä ja varttumista. Konfirmaatiossa toteamme kuinka nopeasti 15 vuotta on mennyt. Konfirmaatiossa viitataan siihen, mitä tapahtui silloin, kun rippikoululainen kastettiin. Enää ei voi ottaa omaa lasta syliin, mutta halaamaan ja onnittelemaan kyllä pääsee.

Seurakunta haluaa aina tukea koteja kristillisessä kasvatuksessa. Vielä ehtii myös panemaan kätensä ristiin ja rukoilemalla kannattaa oman nuoren elämää. Haluamme yhdessä kasvattajina ja seurakuntana tukea nuoriamme, että Jumalan hyvä suunnitelma toteutuisi heidän kohdallaan.

Pirkka Sieviläinen

Mon Jul 02 15:19:00 EEST 2018