ADVENTIN JA JOULUNAJAN TAPAHTUMIA SEURAKUNNASSAMME:

"Matka joulun salaisuuteen alkaa hiljalleen.

On kuin joku koskettaisi syvään kaipaukseen,

on kuin joku sytyttäisi  yöhön kynttilän,

liekin, joka valollansa voittaa pimeän"

Anna-Mari Kaskinen

TORSTAI 30.11.

• Klo 18 JOULUN ODOTUKSEN MAJATALO kunnantalon Kangasniemi-salissa. Vieraana uusi kunnanjohtaja Risto Nylund. Armollista puhetta elämästä ja uskosta. Adventin ja joulunajan musiikkia.

SUNNUNTAI  3.12.

• Klo 10  1. ADVENTTISUNNUNTAIN GOSPELMESSU kirkossa, Pirkka Sieviläinen, Syvä huokaus –yhtye, Ilkka Tiihosen messuryhmä, Rippikouluryhmät 1 ja 2, Sirpa, Riitta ja pyhäkoulumummo Anita pitävät PYHÄKOULUA lapsille.

MAANANTAI 4.12.

• KLO 12-19 Teetuvan ”NAISTEN MESSUILLA” paikalliset pienyrittäjänaiset esittelevät toimintaansa ja tuotteitaan. Naisten Pankin paikallisryhmän edustajat kertovat kehitysmaan naisten yrittäjyydestä ja keräävät lahjoituksia tarjoilun ja arpajaisten avulla yrittäjyyden tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut!

TIISTAI 5.12.

• Klo 13 ajatuksia Isänmaasta – PÄIVÄHETKESSÄ Vihikankaan kerhotuvalla.

KESKIVIIKKO 6.12.

• Klo 10 ITSENÄISYYSPÄIVÄN SANAJUMALANPALVELUS kirkossa,Tuula Suuronen, Sirkku Tolvanen, Sirpa Malisen messuryhmä,partiolaiset, Kangasniemen Mieslaulajat.

• Jumalanpalveluksen jälkeen lasketaan havuseppeleet kaikkiensankarivainajien haudalle.

TORSTAI 7.12.

• Klo 12 juhlimme ikäihmisten virkistysiltapäivässä SUOMEN SATAVUOTISTA ITSENÄISYYTTÄ. Rukous Isänmaan puolesta.Ruokailu 6 €.  Marja-Leena Kuitunen, Sirkku ja  Matti Tolvanen.

LAUANTAI 9.12.

• Klo 13 Istruala-Laitialn diakoniapiirin JOULUMYYJÄISET Tervaniemen tuvalla oman seurakunnan diakoniatyön hyväksi.

SUNNUNTAI 10.12.

• Klo 15 KAUNEIMMAT JOULULAULUT kirkossa. Sirkku Tolvasen urkusäestys, The Mummot, kirkkokuoro.

• Klo 16 LÄHETYKSEN JOULUMYYJÄISET kunnantalon aulassa. Joululeivonnaisia, survoksia, käsitöitä, kortteja, arpoja.Tervetuloa ostoksille!

TIISTAI 12.12.

• Klo 18.30 MIESTEN PIIRIN JOULUJUHLA  yläsalissa.

KESKIVIIKKO 13.12.

• Klo 13 JOULULAULUJA lautetaan Liisa ja Jaakko Arkolla (Hokantie 410).

• Klo 18 Suomen Raamattuopiston ja Kansanlähetyksen JOULUJUHLA yläsalissa. Pirkka Sieviläinen, Juha Hasanen ja Matti Manninen.

PERJANTAI 15.12.

• Klo 12 Kelton ystävien JOULULAHJATALKOOT  yläsalissa.

• Klo 18  nuorten JOULUGOSPEL  srk-keskuksessa. Onni Tulla ja NNS.

SUNNUNTAI 17.12.

• Klo 18  KAUNEIMMAT JOULULAULUT kirkossa. Syvä Huokaus -yhtyeen säestyksellä. Naiskuoro Niemettäret, Kangasniemen Mieslaulajat.

TIISTAI 19.12.

• Klo 13 jouluisin miettein ja ajatuksin PÄIVÄHETKESSÄ Vihikankaan kerhotuvalla.

• Klo 19 KUNINKAALLINEN JOULUKONSERTTI kirkossa.Tangokuninkaalliset Teijo Lindström, Aino Niemi, Marko Maunuksela ja Susanna Heikki esiintyvät. Säestäjänä SMORK 2017 -voittaja Kaiho-orkesteri viulistinaan Jessica Uussaari. Ohjelmamaksu 28 € (tuntia ennen ovilta).

KESKIVIIKKO 20.12.

• Klo 8 JOULULAULUHETKI Lapaskankaan Teboililla. Lauletaan tuttuja joululauluja Matti Tolvasen kanssa. Srk tarjoaa aamukahvin joulutortun kera.

• Klo 18 LASTEN JOULUKIRKKO kirkossa mm. jouluevankeliumi ja jouluista musiikkia. Mukana pyhäkoululaisia ja päiväkerholaisia sekä Eija, Kiti, Tuula, Sirkku ja  Sirpa,

TORSTAI 21.12.

• Klo 11  KOKO KANSAN JOULUJUHLA srk-talon yläsalissa. Joulun Sanan, laulujen ja ruuan äärelle sinua kutsuvat ev. lut. seurakunnan diakoniatyö, Myrskylyhty ry. ja Kangasniemen työttömien yhdistys ry.

PERJANTAI 22.12.

•  Klo 8 Joululaulut Laurin Baarissa (Keskutien elintarvikekioski). Tervetuloa laulamaan kirkkoherran kanssa joululauluja!

SUNNUNTAI 24.12.

• Klo 15 JOULUAATON sanajumalanpalvelus  kirkossa. Pirkka Sieviläinen, Sirkku Tolvanen. Huom! ei klo 10 messua.

MAANANTAI 25.12.

• Klo 8 JOULUAAMUN MESSU kirkossa, Tuula Suuronen,  Sirkku Tolvanen, kirkkokuoro, Outi Virtakallion messuryhmä.

TIISTAI 26.12.

• Klo 10 TAPANINPÄIVÄN SANAJUMALANPALVELUS  kirkossa, Matti Tolvanen, Sirkku Tolvanen, Anja Äikkään messuryhmä.

SUNNUNTAI 31.12.

• Klo 10 messu kirkossa.
  • Klo 18  UUDENVUODENAATON HARTAUS kirkossa, Pirkka Sieviläinen, Sirkku Tolvanen.

Pitkän, pimeän syksyn jälkeen on ollut ihana seurata, miten kotikylällemme syttyy jouluvalo toisensa jälkeen. Ikkunoille,pensaisiin ja puihin, sähköpylväisiin! Pienikin valo virkistää ja voimauttaa!

Toivotamme kaikki ihmiset lämpimästi tervetulleeksi levähtämään ja rauhoittumaan myös  seurakuntamme joulunajan tapahtumiin. Laulamaan Hoosiannaa ja Kauneimpia Joululauluja. Lasten joulukirkossa näet takuuvarmasti pieniä enkeleitä ja kruunupäitä! Tangokuninkaalliset laulavat yhdessä joululauluja kirkossamme.   Ja joulumessuissa vietetään iloista Jeesuksen syntymäjuhlaa!

Joulu kaikkien sydämeen!

2017-12-07 19:51:01.0