Kuninkaallinen joulukonsertti kotikirkossamme 19.12. klo 19

Kuninkaallinen Joulukonserttikiertue järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 2015 konserttisaleissa – tänä vuonna konserttipaikkoina ovat kirkot. Seinäjoen Tangomarkkinoilta tutut artistit ja loistokkaasti soiva musiikki tuovat joulun sydämiin.

Joulukuussa Kuninkaallinen joulukonsertti tarjoaa yleisölle tunnelmallisia hetkiä kaikkien aikojen rakkaimpien ja suosituimpien joululaulujen parissa. Ohjelmistossa kuullaan mm. Sydämeeni joulun teen, Enkelikello, Tule joulu kultainen ja Sylvian joululaulu.

– Huikeaa päästä tekemään joulukonsertteja ensimmäistä kertaa ikinä. Olen jo useana jouluna haaveillut siitä, että pääsisin laulamaan joululauluja kirkkoihin, nyt se toteutuu, hehkuttaa Aino Niemi.

Kiertueen ensimmäinen konsertti kuullaan hallitsevan tangokuningattaren Aino Niemen kotiseudulla, Kouvolassa. Hallitsevan tangokuninkaan Teijo Lindströmin kotikunnuille Orimattilaan tullaan puolestaan 14. joulukuuta. Kruunupäillä on takanaan kiireinen syksy ja kirkkokonserttikiertue on paras tapa virittäytyä joulun tunnelmaan.

– On hienoa päästä laulamaan kirkkojen upeassa akustiikassa ja jouluisessa tunnelmassa. Erityisesti odotan, että pääsen laulamaan oman suosikkijoululauluni Oi jouluyö, hienon orkesterin kanssa, kertoo Teijo Lindström.

Ainon ja Teijon lisäksi kiertueella nähdään viihteen monitoimimies, vuoden 2010 tangokuninkaana tuttu, Marko Maunuksela ja Radio Nostalgian arkiaamuista tuttu tangokuningatar 2015 Susanna Heikki, sekä SMORK 2017 -voittaja Kaiho-orkesteri viulistinaan Jessica Uussaari.

Kirkkojen juhlava tunnelma ja rauha tuntuu iholla – omalla ainutlaatuisella tavalla musiikki kuuluu ehdottomasti jouluun. Kirkkokonserteissa on aina jotain erityistä.

– Kyllä se yleisön kohtaaminen on aina hieno juttu. Ja myöskin joulun taika. Se varmasti astuu esiin, kunhan kiertue alkaa, kertoo Marko Maunuksela.

– Odotan kiertuetta todella paljon. On upeaa päästä laulamaan kirkkoihin, siellä pääsee ainutlaatuiseen jouluntunnelmaan. Luulenpa, etten välty herkistymiseltä itsekään. Olen valinnut esitettäväkseni kauniita ja perinteisiä joululauluja, joista Konsta Jylhän Joululaulu liikuttaa minua ehkä eniten, Susanna Heikki valottaa.

Kuninkaallisen joulukonserttikiertue 2017
– Tangokuningatar 2017 Aino Niemi
– Tangokuningas 2017 Teijo Lindström
– Tangokuningatar 2015 Susanna Heikki