Kaikkeen maailmaan...

Eijan mietteet

Olin tämän viikon alussa käymässä seurakuntamme nimikkolähetystyöntekijän Eila Murphyn kanssa Koittilan koululla ja Synsiöllä lähetyspiirissä. Eila on tehnyt lähetystyötä jo kolmenkymmenen vuoden ajan seurakuntamme ”etätyöntekijänä” medialähetystyössä Aasiassa. Hän on nähnyt konkreettisesti noiden työvuosien aikana evankeliumin leviämisen Filippiineillä, Mongoliassa ja nyt viimeisimpänä Kambodzassa. Mitä se evankeliumin leviäminen siis on? Sitä, että ihmiset saavat kuulla Jeesuksesta, oppivat tunteman Häntä Raamatun perusteella ja haluavat ja alkavat uskomaan Raamatun ilmoitukseen Hänestä. Noilla mainitsemillani Eilan työalueilla sanomaa Jeesuksesta, evankeliumia, välitetään mm. median kautta kristillisillä radio- ja nettiohjelmilla. Lähetetyt kristilliset ohjelmat ovat sisällöltään perheitä ja ihmisiä tukevia, huomioiden ihmisten kulttuuritaustan ja historian.

Täällä paikallisesti oman seurakunnan alueella toteutetaan vastaavaa seurakunnan olemassaolon perustehtävää. Kerrotaan Jeesuksesta monin tavoin, eletään todeksi elämää ihmisten keskellä Häneen uskoen ja opetetaan Raamattua.

Niin lähelle kuin kauas on Luojamme meidät lähettänyt kuin Abrahamin aikoinaan, ja Jeesus vielä vahvistanut lähettämisen opetuksillaan ja kehotuksillaan. Menkää ja tehkää ja opettakaa, antakaa anteeksi ja siunatkaa. Älkää pelätkö, minä olen teidän kanssanne joka päivä, sanoo Jeesus. Ei silloin tällöin satunnaisesti, vaan joka päivä. Hän ei jätä, ja Hänen anteeksiantonsa riittää.

Eija Partanen

2017-11-09 16:58:16.0