Sankta Claran kellot

Teksti: Kaj Aalto / Kotimaa-lehti

Ruotsin tunnetuimpiin laulajiin kuuluvat Helen Sjöholm ja Malena Ernman laulavat duettona ylistystä Sankta Claran  kirkolle. Kesäkauden viimeisessä  Allsång på Skansen tv-ohjelmassa he kajauttivat tämän Fredrik Kempen ja Mauro Scoccon tekemän laulun Sankta Clara klocka miljoonayleisölle.

Laulun kertosäkeessä pyydetään Pyhän Klaran kirkon kelloa soimaan kaikkea sitä vastaan, joka haavoittaa ihmistä. "Soikoon Pyhän Klaran kello osoittaakseen tietä, joka johtaa kotiin" laulussa sanotaan.

Keskiajalla eläneen nunna Klaara Assisilaisen mukaan nimensä saanut Sankta Claran kirkko tekee työtä kodittomien, syrjäytyneiden ja prostituoitujen parissa Tukholman keskustassa. Vapaaehtoistyöntekijöiden suuri panos leimaa toimintaa, johon kuuluu evankeliumin julistamisen lisäksi sosiaalista työtä, kuten ruoan ja vaatteiden jakelua.

Wed Sep 13 13:36:01 EEST 2017