Ville Tikkanen aloitti työnsä vt. kirkkoherrana seurakuntamme palveluksessa perjantaina 1.9.

Iloiten toivotamme Villen tervetulleeksi joukkoomme.

”Kirkko ei ole olemassa itseään varten, vaan ihmisiä varten.” Nämä arkkipiispan sanat jäivät mieleen piispanvihkimysmessusta viime sunnuntaina, kun sain olla juhlimassa hiippakuntamme uutta piispaa Mari Parkkista.

Myös Kangasniemellä kirkko on olemassa ihmisiä varten. Kirkko on täälläkin, jotta ihmiset saisivat turvaa ja lohtua, voisivat etsiä ja ihmetellä, kohtaisivat ja löytäisivät. Seurakunta on, koska yhdessä olemme aina enemmän kuin yksin.

Innostuksella ja ilolla olen 1.9. aloittanut vt. kirkkoherran tehtävässä. Jo kesän aikana minut on otettu lämpimästi vastaan monin viestein ja siunaavin tervehdyksin. Odotan kohtaamisia, keskusteluja ja kulkemista rinnakkain. Uskon yhteistyöhön, jossa työntekijät ja seurakuntalaiset tekevät ja hoitavat seurakuntaamme yhdessä.

Meistä jokaisella on lahjoja, joita voimme tuoda yhteiseksi hyväksi. Saarnassaan piispa Mari puhui lähimmäisenrakkaudesta siltojen ja yhteyksien rakentamisena. Jeesus oli elämällään ja opetuksellaan meille esimerkki rakkaudesta, joka ylittää kaikki rajat. Hyvää tehdessämme toimimme Jumalan rakkauden välikappaleena. Seurakunnassa Jumalan rakkaus tekee työtään meissä ja voi meidän kauttamme jatkaa myös eteenpäin.

Tämän seurakunnan paimenena haluan rohkaista sinua. Että näkisit lahjasi. Että voisit olla omalla paikallasi osa joukkoa. Että pitäisit huolta ihmisistä ympärilläsi, lähempänä ja kauempana.

Meitä kaikkia tarvitaan. Mitä sinä haluaisit tässä seurakunnassa tehdä? Millaisia siltoja sinä voisit rakentaa?

2023-09-06 06:00:00.0