Pekka Särkiö vt kirkkoherraksi seurakuntaamme helmikuun alussa

Toivotamme Pekan tervetulleeksi joukkoomme ja rukoilemme siunausta hänelle!

Seurakuntamme kirkkoherran virkaa tulee hoitamaan kenttäpiispa Pekka Särkiö. Hän aloittaa helmikuun alussa vapauduttuaan kenttäpiispan tehtävistä. Siihen asti kirkkoherraa sijaistaa pastorimme Päivi Liukkonen.

Pekka on luvannut olla paimenemme helmikuun alusta kesäkuun loppuun saakka. Kevään aikana kirkkoherran virka tulee uudelleen haettavaksi. Pekka Särkiö puolestaan on ehdolla Mikkelin piispaksi, joka valitaan touko-kesäkuussa.

Pekka listaa omiksi tavoitteiksi kirkon työssä:

-Uskon syntyminen ja vahvistuminen kirkon työn kautta.

-Diakonisen avun lisääminen köyhyyden ja vanhusten määrän kasvaessa.

-Vapaaehtoistyön nousu ja seurakuntalaisten osaamisen arvostaminen.

-Hyvä hallinto, pappien hallinnollisen osaamisen tukeminen.

-Kristuksen synnyttämä yhteys – tilaa kaikille elää ja toimia ja kirkossa.

-Toivo kriisien keskellä, luonnon varjeleminen tuholta

Tärkeätä ja läheistä hänelle ovat puoliso, perhe ja ystävät sekä Raamattu, musiikki ja historia.

Luonnossa liikkuminen, samoin kuin maatiaiskanojen ja mehiläisten hoito sekä palstaviljely kuuluvat myös hänen elämäänsä. Hänen pitkäaikaisia ja rakkaita harrastuksiaan ovat esteratsastus ja uinti.

Toivotamme Pekan tervetulleeksi joukkoomme ja rukoilemme siunausta hänelle!

Kettusen Päivi haastattelee Pekka Särkiötä Majatalo-illassa 22.2. Siellä voi tulla vaikka henkilökohtaisesti toivottamaan hänet tervetulleeksi.

(Tuula Suuronen kokosi  tekstin osittain Pekan kotisivuilta: https//pekkasarkio.fi)

Fri Jan 13 17:35:00 EET 2023