Kun täydellinen rakkaus tuli maailmaan

Helluntaiseurakunnan  pastori Eero Haaralan mietteitä matkalle

Pelossa ei kukaan halua elää. Kuitenkin jokainen meistä tietää, että juuri erilaiset pelot ohjaavat meitä enemmän, kuin haluamme aina tunnustaa. ihminen voi pelätä mitä ihmeellisimpiä asioita, jotka halvaannuttavat elämää ja pahimmillaan ajaa ihmisen yhteisön ulkopuolelle.

Viime aikoina olemme kohdanneet monia pelkoja myös yhteisöinä. On sotaa, pandemiaa ja ilmastonmuutosta. Erityisesti nuoret katselevat maailmaa pelonsekaisin tuntein. Useat kyselytutkimukset viittaavat nuorten kokeman ahdistuksen olevan todellinen ja vakava ongelma.

Raamattu antaa pelkoon lääkkeen, joka ei ole kiinni siitä, kuinka vahva kriisi meillä ihmisillä on päällä. ”Täydellisessä rakkaudessa ei ole pelkoa.”

Joulunodotuksessa on kysymys paljolti juuri rakkaudesta. Olemme toisiamme lähellä ja haluamme muistaa niin menneitä sukupolvia ja mahdollistaa tulevaisuuden sukupolvien laadukkaan elämän. Uhraamme omastamme ja teemme elämästämme edes hetkeksi siedettävää, vaikka resurssit ovat vähenemään päin. Haluamme antaa parastamme läheisille ihmisillemme ja teemme paljon hyväntekeväisyyttä.

Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että Hän antoi ainoin Poikansa, ettei yhdenkään, joka Häneen uskoo, tarvitse joutua kadotetuksi, vaan saisi iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa. Voiko olla suurempaa rakkautta? Tähän voimme aina tukeutua ja luottaa, että Taivaallinen Isämme pitää meistä huolen kaikista peloistamme huolimatta.

Sinua siunaten ja rakkauden täyttämää joulua toivottaen,

Eero Haarala, nuorisopastori , Helluntaiseurakunta

Kuva kirkon alttarista: Tuija Hokkanen