OSALLISTU KIRKKOTILAKESKUSTELUUN!

Kirkkotilan käytöstä on mahdollisuus kertoa ajatuksiaan 31.10. saakka.

Lomakkeita on jaossa kirkossa, srk:n tiloissa kunnantalolla ja seurakunnan kotisivuilla (https://www.kangasniemenseurakunta.fi/…/ajatuksia…Linkki avautuu uudessa välilehdessä). Täytettyjä lomakkeita on mahdollista palauttaa seurakunnan postilaatikkoon kunnantalolle (pääoven vieressä).

Miksi on tarve muuttaa kirkkotilaa?

- Lastenpaikka helpottaisi lapsiperheiden osallistumista messuun.

- Myös Majatalo-illat ja muut matalankynnyksen tapahtumat järjestetään nykyisin kirkossa.

- Rippikouluikäluokka (40-50 henkeä) kokoontuu kirkossa ryhmätyöskentelyn merkeissä.

- Seurakunnalla ei ole enää leirikeskusta. Lapset ja nuoret ovat löytäneet Yö kirkossa-leireille.

Pääkäytävillä ei saa nukkua paloturvallisuussyistä. Patjoille tarvitaan lisätilaa.

- Lapsiryhmillä olisi paremmin tilaa kiertää kirkossa järjestettävissä tilaisuuksissa esim.

pääsiäisvaelluksella ja lasten kirkoissa kiertäminen rukousalttareilla olisi helpompaa.

- Esteetön kulku kaikille. Nykyinen inva-wc on hankalasti saavutettavissa.

- Kulku sakastin kautta pyörätuolilla ja rollaattorilla on haastavaa: ovia on paljon,

eteisen 90 asteen käännös on vaikea ja kynnykset korkeita.

2022-10-18 12:42:00.0