Helatorstain rukous

Sirkun mietteitä ennen helatorstaita.

Helatorstain rukous

Huomisen helatorstain virressä 108 rukoillaan Jeesusta, voitonruhtinasta.

Jeesus, suuri voitonruhtinas, joka voitit kuoleman kuolemallasi ja kannoit maailman synnit, Jumala korotti sinut taivaaseen valtaistuimelleen ja antoi sinulle kaiken vallan. Me pyydämme sinulta, taivaaseen noussut Jeesus Kristus, muista meitä ja peitä meidät armosi suojaan.

Maailman Vapahtaja, sinä sait herruuden ja kunnian ja istut valtaistuimellasi. Taivaan enkelit, kerubit ja serafit palvelevat ja ylistävät sinua. Mekin kiitämme aina sinua, Jeesus, pyhä ja voimassasi suuri.

Kristus, seurakunnan pää, sinä tahdoit yhdistää meidätkin ruumiisi eli seurakuntasi jäseniksi. Sinä tuot rauhan, voiman ja valon, annat voiton kuolemasta ja teet meidät eläviksi. Sinulle, voittajalle ja Herrallemme, tuomme riemuissamme kiitoksen.

Jeesus, sinä palvelet taivaassa pappinamme ja rukoilet lakkaamatta Jumalaa meidän puolestamme. Ylennä sydämemme Jumalan puoleen, torju ylpeä tahtomme ja pelko mielestämme ja auta meitä Pyhän Henkesi kautta kestäviksi, nöyriksi ja iloisiksi.

Jeesus Kristus, Voitonruhtinas, Daavidin poika, Kuningas, saavu ja pelasta ne, jotka sinuun uskovat. Kuollessasi sinä valmistit meille tien pyhyyteesi ja avasit tien uhrillasi. Anna meille lahjojasi, niin että saamme ikuisesti kiittää sinua. Aamen.

Sirkku Tolvanen

2022-05-25 06:00:00.0