Helluntain perhemessu

pyhäkoulukuvia taustalla ja kirkko ja kyyhky

Kangasniemen kirkko

Sydämellisesti tervetuloa helluntaipäivän perhemessuun Kangasniemen kirkkoon ja verkon välityksellä.

Helluntai on seurakunnan syntymäpäivä. Olemme saaneet Pyhän Hengen auttajaksi, puolustajaksi ja lohduttajaksi.
Seurakunnan syntymäpäivä on oiva hetki juhlia Pyhäkoulua. Tervetuloa mukaan entiset ja nykyiset pyhäkoululaiset, pyhisisoset, pyhäkoulun opettajat ja apuopet.
Messun sisältö on suunniteltu niin pienille kuin isoille. Tervetuloa mukaan myös kaikki muut lapset ja aikuiset .
Helluntain perhemessu alkaa lasten kulkueella, jossa tuodaan eteen seurakunnan synttärilahja . Pyhisväki esittää helluntain tapahtumat ja Tuula-papin saarnan aikana avataan lahjapakettia. Natalia-kanttorin kanssa musisoi lasten chimes-ryhmä. Rukoustanssiryhmän kanssa päästään liikkeeseen osassa lauluja.

Lasten olisi hyvä tulla kirkkoon varttia vaille kymmenen. Lapsiperheille on varattu kirkon etuosan penkit, jotta lapset näkevät näytelmän. Päällysvaatteet voi viedä penkkiin ja tulla sitten Sirpan ja isosten luo kulkueeseen kirkon takaosaan.
Lämpimästi tervetuloa mukaan

Messun päätteeksi juhlistamme 10-vuotista messupyhäkoulua ja kaikkia pyhäkouluopettajia vuosien varrelta.
Koska on seurakunnan synttärit kirkkokahvilla ja - mehulla on tarjolla mokkapaloja

Virret:
948
135
Lasten virsi nro 40 (moniste)
917: 10
125
743
966

Toteutuksessa mukana lastenohjaajat Kiti Laitinen ja Niina-Maria Tiihonen, pyhisisoset pyhäkouluopettaja-Sirpa Reinikaisen johdolla, Chimes-ryhmä ja kanttori Natalia Ikonen, Antero Partin messuryhmä sekä rukoustanssiryhmä. Ville Tikkanen johdattaa esirukoukseen, Tuula Suuronen saarnaa ja on liturgina.

Liturgisena värinä on punainen, alttarilla palaa kuusi kynttilää.

Kolehti: Lasten ja nuorten koulutuksen tukemiseen kriisitilanteissa Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Haluatko, että puolestasi rukoillaan? Esirukouspyynnön voi jättää seurakunnan kotisivujen painikkeesta pe klo 14 mennessä.

"Tule, Pyhä Henki, täytä uskoviesi sydämet
ja sytytä heihin rakkautesi liekki." (Virsi 112)
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä