Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus

pe 29.3. klo 10.00
Kuvat mustista kirkkotekstiileistä ja alttaritaulusta

Kangasniemen kirkko

Tervetuloa pitkäperjantain sanajumalanpalvelukseen Kangasniemen kirkkoon ja verkon välityksellä.

Pyhäpäivän aihe on Jumalan Karitsa. Pitkäperjantain raamatunteksteissä seurataan Golgatan tapahtumia ristiinnaulitsemisesta Jeesuksen kuolemaan.
Tuula Suuronen vie meidät seuraamaan Golgatan tapahtumia ristiinnaulitsemisesta Jeesuksen kuolemaan. Kamarikuoro laulaa kanttori Natalia Ikosen johdolla.

Pitkäperjantain jumalanpalvelus on karu. Urut vaikenevat. Alttari, lukupulpetti ja saarnatuoli on puettu mustaan - murheen, surun ja katoavaisuuden väriin. Kirkon valot ovat sammutettu. Alttarilla ei pala yhtään kynttilää, mutta siellä on viisi punaista ruusua Kristuksen haavojen merkkinä.

Virret:
63: 1,4,6
www.virsikirja.fi

Kolehti: Nimikkolähetti Iisakki Saaren työn tukemiseen Etelä-Sudanissa Lähetyslentojärjestö MAF Suomen kautta.

Pitkäperjantain sanoma julistaa: Kristus on kuollut meidän edestämme. Hänen sovitustyönsä on täytetty.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä