Minä uskon

Sirkun mietteitä matkalle

Minä uskon

Minä uskon Isään, Herraan Jumalaamme, joka on kaikkivaltias maan ja taivaan Luoja. Häneltä, pyhältä ja laupiaalta maailman Herralta, on kaikki, minkä täällä saamme.

Minä uskon Poikaan, Herraan Jeesukseen, joka on Jumalan ja Marian poika. Herramme Kristus, autuutemme toivo, kärsi kuoleman ristiin naulittuna. Hän nousi kuolleista ja voitti meidän kuolemamme. Jeesus, joka on Isän vertainen, astui kirkkauteen. Yksin hänen, Kristuksen, on valta ja voima, ja tuomiopäivänä hän saapuu taivaan kunniasta.

Minä uskon Henkeen, Herraan, joka on meidän auttajamme, totuuden Henki ja heikkojen voima. Pyhä Henki luo uuden ihmisen ja häneltä me saamme vakuutuksen armosta.

Uskon seurakunnan, pyhien yhteyden, ruumiin ylösnousemisen ja uuden luomisen. Herra, Jumalamme, voittaa pimeyden ja antaa iankaikkisen elämän.

(Teksti virttä 171 mukaillen)

Sirkku Tolvanen

2021-10-21 15:06:00.0