Kevättalven Majatalo on toivoa täynnä

Kevättalven Majatalo lähetetään seurakunnan somekanavien kautta ke 24.3. klo 18 alkaen.

Tällä kertaa saamme tutustua laulaja-laulunopettaja Eeva Saarenpäähän, jolla on monipuolinen kokemus oopperan ja operettien sekä musiikkiteatterin ja kirkkomusiikkiteosten alueilta Suomessa ja Sveitsissä. Kesällä 2019 Kangasniemelle muuttanut Eeva opettaa laulua kotistudiossaan kirkonkylällä. Korona-aikana tätä lauluopetusta on mahdollisuus saada myös etäopetuksena.

Eevan ohjelmisto kattaa klassisen laulun lisäksi useita tyylilajeja iskelmästä popmusiikkiin. Majatalossa kuullaan Eeva Saarenpään esittämänä herkkä balladi.

Päivi Kettusen toisena haastateltavana on keväällä 2020 vakavasti koronan sairastanut kangasniemeläissyntyinen Jukka Pylvänäinen Kirsi-puolisonsa kanssa. Hiljattain julkaistiin Kirsin päiväkirjamerkintöihin perustuva kirja ”Koronahelvetti”. Se on maailman ensimmäinen kirja, jossa kuvataan koronaa sen sairastaneiden silmin. Millaista oli sairastua, kun lääkäritkään eivät vielä tienneet koronasta paljoakaan ja diagnoosista ja sairaalaan pääsystä piti taistella?

-Halusin kertoa taudin vaarallisuudesta, mutta muistuttaa samalla, että aina on toivoa, näyttipä tilanne miten pahalta tahansa, kertoo Kirsi, joka viime keväänä itsekin sairasti koronan.

Tuula Suuroselle rukous on sydämen asia.
-Arkiset asiat selkiytyvät, raskaat taakat kevenevät ja mieli rauhoittuu, kun ne kantaa Suuremman käsiin, rohkaisee Tuula Majatalo-illassa.

Illan musiikista vastaa Ilkka Tiihonen. Hän kokoaa tätä iltaa varten trion, jotta koronarajoitusten määräämää kuuden hengen rajaa ei ylitetä. Tästä syystä ilta myös kuvataan ennakkoon pienissä osissa, joista Samppa Tiihonen avuliaasti koostaa kokonaisuuden.

Kevättalven Majatalon laulut alkavat soida seurakunnan Facebook- ja YouTube-kanavien kautta keskiviikkona 24.3. klo 18 alkaen.

2021-03-15 12:47:53.0