Meille voit lähettää myös rukouspyyntöjä

Verkkosivuiltamme on nyt mahdollista lähettää oma rukousaiheesi nimettömänä sähköisellä lomakkeella.

Verkkosivuiltamme on nyt mahdollista lähettää oma rukousaiheesi nimettömänä tällä lomakkeella.

Voit edelleen lähettää rukousaiheita myös pastori Tuula Suuroselle, tekstiviestinä puh. 0400 143 603 tai sähköpostilla tuula.suuronen@evl.fi. Rukousaiheita voi myös jättää seurakuntakeskuksen luona olevaan postilaatikkoon.

Voit pyytää esirukousta niiden ihmisten tai asioiden puolesta, joista kannat huolta. Asiasi puolesta rukoillaan seuraavan sunnuntain jumalanpalveluksessa, jos olet lähettänyt aiheesi perjantaina iltapäivään klo 14 mennessä. Pyyntösi käsitellään luottamuksellisesti eikä esirukouksissa mainita nimiä.

Seurakunnan keskeiseen olemukseen kuuluu yhteinen esirukous. Meille on annettu lupa ja tehtävä rukoilla yhdessä yksittäisen jäsenen tai hänen asiansa puolesta. Tämä toteutuu jokaisessa jumalanpalveluksessa ja monissa muissakin tilanteissa.

Rukous on lahja. Ei ole liian pientä tai suurta asiaa, jota ei voisi huokaista Jumalan puoleen. Rukous on myös luottamusta: sinä et ole koskaan yksin, kun sinulla on rukouksen kautta yhteys Jumalaan ja toisiin ihmisiin.

Taivaallinen Isämme kehottaa rukoilemaan hädässä ja luottamaan hänen apuunsa. Jumala näkee meidät joka hetki ja hän tietää, mitä me tarvitsemme.

"Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa." (Fil. 4:6)

2021-01-19 15:23:00.0