Tiedote hautojen hallinta-aikojen uusimisesta

kuva: Tuija Hokkanen

Kangasniemen seurakunta antaa lisäaikaa ennen vuotta 2019 päättyneiden hautojen hallinta-aikojen uusimiseen 30.9.2020 saakka, jotta mahdollisimman moni huomaisi asian ja voisi halutessaan tehdä uuden sopimuksen haudan hallinta-ajasta. Kivien siirtoa ei myöskään näiden hautojen osalta tehdä ennen uutta määräaikaa.

Hoidollisista syistä muistomerkittömien hautapaikkojen keppimerkit kerätään pois keväällä 2020. Samalla kerätään loput merkkilaput haudoista, joista on jo jatkosopimus tai kaltevan hautakiven suoristus tehty. Hautojen haltijat saavat poistaa merkkilapun itsekin, jos sopimus tai suoristus on tehty. Keväällä 2020 merkitään haudat, joiden hallinta-aika päättyy vuonna 2019. Hautojen haltijoita pyydetään ilmoittamaan ajantasaiset yhteystiedot seurakuntaan, jotta asiointi olisi mahdollisimman sujuvaa.

Hallinta-aikalaskutus on parhaillaan käynnissä ja sitä tehdään alueittain, ei uusimisjärjestyksessä. Edellä mainitusta johtuen laskuja on vielä lähettämättä esimerkiksi toukokuussa uusituista hallinta-ajoista.

2019-11-25 12:05:00.0