Majatalossa iloitaan musiikista

”Ilman musiikkia olisin täynnä tyhjää”, hymyilee Peter Pan -musikaalin harjoituksista tavoitettu pianisti Sampo Harrio.

Majatalo-illassa keskiviikkona 20.3. saamme tutustua Kangasniemen Musiikinystävien tuoreeseen puheenjohtajaan, musiikkipedagogi Sampo Harrioon.

Hän tuo iltaan myös ajankohtaista lisäväriä johdattelemalla  Majatalon väkeä lähestyvän pääsiäisen tunnelmiin yhdessä ystävänsä Katariina Poikela-Ylösen kanssa.

-Musiikki on minulle universaali tunteiden kieli, joka kulkee mukanani kehdosta hautaan lohduttaen ja rauhoittaen; kiihdyttäen, raivostuttaen ja lepyttäen, kuvailee Sampo.

Musiikin Majatalossa tutut yhteislaulut säestää Duo Niina-Maria ja Lauri Tiihonen. He ovat luvanneet, että illan aikana kuullaan myös kaksikon juuri valmistuneen sinkun ensiesitys.

-Musiikki on minulle ujona ihmisenä aivan erityinen tapa ilmaista itseäni ja tunteitani. Sen kautta pystyn tuomaan esille jotain sellaista, joka muuten jäisi kätköön. Olen huomannut, että kun olen purkanut lauluun jonkun itselleni tärkeän ajatuksen, niin usein se silloin koskettaa muitakin, kertoo Niina-Maria.

Jokainen Majatalo on erilainen, vaikka sen raamit ovat tutut ja turvalliset. Tälläkin kertaa Majiksessa on mahdollisuus omien rukousaiheiden jakamiseen.  Jaakko Pirttiaho jakaa persoonalliseen tapaansa löytöjään Raamatusta, ja Pirkka-pappi ja Kettusen Päivi hääräilevät isäntäväkenä. Ilta päättyy iloiseen puheensorinaan ruisleipätarjoilun äärellä.

Tervetuloa Musiikin Majataloon, vaikka et seurakunnan tilaisuuksissa muuten juuri kävisikään. Tämä lämminhenkinen illanvietto tarjoaa iloa, virkistystä ja uutta toivoa.  Majatalo-illassa ei mittailla kenenkään uskon määrää.  Tule sellaisena kuin olet - ja kutsu myös kaveri mukaan!

Seurakunta järjestää Musiikin Majatalon kunnantalolla keskiviikkona 20.3. klo 18 alkaen. Perheen pienimmille on samaan aikaan oma Lasten Majatalo.

Teksti: Päivi Kettunen

Sun Mar 17 08:39:00 EET 2019