Piispan uusi paimenkirje

Kapitulissa juhlittiin piispa Seppo Häkkisen uuden paimenkirjeen "Rohkeasti kristitty" julkistamista sattuvasti J.L. Runebergin päivänä 5.2.

Julkistamistilaisuudessa piispa totesi: "Sosiaalinen media on piispan viranhoidossa hyvä työkalu. Silti sen vastapainona, pikaisten kommenttien tai lyhyiden twiittien lisäksi tarvitaan syvällisempää pohdiskelua. Siihen perinteinen kirja on oiva väline. Kirjojen ystävänä mielelläni liityn piispojen vanhaan paimenkirje-traditioon".

Piispa kertoi haluavansa tuoreessa kirjassaan rohkaista tavallisia seurakunnan jäseniä tilanteessa, jossa yhteiskunnan ilmapiiri kristinuskoa ja yleensä uskontoa kohtaan on tullut aiempaa kielteisemmäksi.Hänen mukaansa kirkko, joka pitää kiinni omasta identiteetistään ja arvoistaan, palvelee parhaiten myös yhteiskuntaa.

2019-02-07 19:34:00.0