Majatalossa kunnioitetaan kotiseutua

Taitavana sanankäyttäjänä tunnettu Roinilan isäntä Heikki Manninen on luvannut kirjoittaa runon Kotiseudun Majataloa varten
Teksti: Päivi Kettunen

Vuoden ensimmäisessä Majatalo-illassa ensi keskiviikkona 23.1. on vieraana seurakuntavaalien äänikuningatar ja kirkkovaltuuston puheenjohtaja, kotiseutuneuvos Raija Vehmala. Saamme kuulla, mitä työ oman seurakunnan ja paikkakunnan hyväksi Raijalle merkitsee ja mistä tuo innostus näihin toimiin kumpuaa.

Kotiseudun Majatalon toisena peruskangasniemeläisenä vieraana on Roinilan isäntä Heikki Manninen. Heikin tuntien luvassa on meheviä tarinoita.
-Elämä on hippeimmillään tosi mielenkiintoista, velmuilee sanavalmis Heikki.

Jaakko Pirttiaho on saanut taloremonttinsa valmiiksi ja palaa Majiksen raamattuopettajan pestiin. Eikä Majatalo olisi Majatalo ilman mainiota bändiään, joka säestää yhteislaulut.

Juontajat Pirkka-pappi ja Päivi Kettunen pitävät omalta osaltaan yllä kodikasta tunnelmaa. Tuija Hokkanen huolehtii illan visuaalisesta ilmeestä ja Tamara Antikainen kerää palautetta, joka rohkaisee ja auttaa kehittämään toimintaa.

Yhteistä iltaa rakentamassa on suuri joukko seurakuntalaisia eri tehtävissä, esimerkkeinä mainittakoon Majatalon ahkerat emännät ja luotettavat rukouspalvelijat.

Lämminhenkiseen illanviettoon ei ole pääsyvaatimuksia, eikä siellä mittailla kenenkään uskon määrää. Ihan jokainen on tervetullut!

Tilaisuus kuvataan suorana lähetyksenä, joten mukaan pääsee myös seurakunnan nettisivuilta aukeavan Facebook-linkin kautta. Kuvaaminen toteutuu, mikäli kunnantalon nettiyhteys toimii.

Seurakunta järjestää Kotiseudun Majatalon Kangasniemi-salissa keskiviikkona 23.1.2019 klo 18 alkaen. Perheen pienimmille on samaan aikaan omaa ohjelmaa Lasten Majatalossa.

Majatalo-illat jatkuvat kevätkaudella keskiviikkoisin 20.2. ja 20.3. sekä 24.4.

2019-01-15 13:14:00.0