Sydäntalven Majatalo-ilta kirkossa ke 25.1. klo 18

Majatalossa vaalitaan iloa ja kunnioittavaa kohtaamista. Kahvitarjoilu  klo 17.40 alkaen. Lämpimästi tervetuloa!

Vuoden ensimmäisen Majatalo-illan sävelet soivat kirkossa ja verkossa keskiviikkona 25.1.2023 klo 18 alkaen.

Saamme iltaan haastateltavaksi alakoulujen rehtori Joni Kääriäisen, jolle sydämen asiana on kunnioittava vuorovaikutus kaikenikäisten kesken.

- Meillä on vain tämä hetki, ei mitään muuta. Mielestäni se hetki kannattaa käyttää toisen ihmisen kohtaamiseen kuuntelemalla ja tarjoamalla aikaa. On virkistävää kuulla eri-ikäisten ja erilaisissa elämäntilanteissa olevien ajatuksia. Siinä oppii myös paljon itsestään, kertoo Joni.

Jouni Kuitunen on otettu Majiksessa lämmöllä vastaan. Tällä kertaa selkeäsanainen ja rauhalliseen tyyliin puhuva Jouni pohtii ilon merkitystä elämässämme.

Musiikilla on illassa tärkeä rooli. Ilkka Tiihonen kokoaa Majatalon bändin. Hanna Manninen on valinnut illan laulut ja luotsaa bändiä. Tuula Suuronen rohkaisee rukoukseen arkisen elämän keskellä. Illan järjestelyissä on jälleen mukana suuri joukko vapaaehtoisia eri tehtävissä.

Juontajina hääräilevät tuttuun tapaan Päivi Kettunen ja eläkepappimme Pirkka Sieviläinen, joka on lupautunut aina silloin tällöin tulemaan mukaan Majikseen.

- Haluamme välittää viestiä, että juuri sinä olet Jumalalle arvokas ja rakas. On ilo tavata sinut Majatalossa ja mahtavaa vilkuttaa tervehdys myös ruudun äärelle, iloitsee Pirkka jo etukäteen.

Lämpimästi tervetuloa Sydäntalven Majataloon, jonka laulut alkavat soida kirkossa ja seurakunnan Facebook- ja YouTube -kanavien kautta keskiviikkona 25.1. jo noin klo 17.50. Majatalon leipää ja kahvia on tarjolla jo klo 17.40 alkaen.

Kuvat ja teksti: Päivi Kettunen

2023-01-24 12:56:00.0