Kuuletko sanoman

Eero Haaralan mietteitä Se löytyi-mission kiitosjuhlan jälkeen

Viestinnässä tärkeää on selkeys. Mikäli viesti on epäselvä, se ei saavuta tehokkaasti kuulijaansa. Maailma on täynnä kaikenlaista hälyä ja tärkeiden viestien kuuleminen on usein aika vaikeaa. Varsinkaan totuudellisen sanoman erottaminen valheellisesta ei ole kovin helppoa. Sanoman julistajia on monenlaisia ja heidän uskottavuutensa on usein aika hataralla pohjalla.

Kristillinen seurakunta on ollut uskollinen sanomalleen, evankeliumille. Sen muuttumaton voima elää keskellämme edelleen, vaikka tuhansien vuosien aikana sen tehoa on pyritty kahlitsemaan erilaisin keinoin.

Sanoma on varsin yksinkertainen, Jeesus Kristus tuli maailmaan sovittaakseen maailman itsensä kanssa. Tämä sanoma sisältää kaiken oleellisen. Kysymys on siitä, onko sanoma saavuttanut ihmisen herkän sydämen ja onko ihminen ottanut tämän sanoman henkilökohtaiseen käyttöön.

”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä.” Joh. 5:24.

Viime perjantaina oli kirkossa Se löytyi mission kiitosjuhla. Tuossa juhlassa Anna-Mari Brandao sanoi osuvasti, että Jumala haluaa henkilökohtaisesti kohdata ja huomioida jokaista ihmistä. Tuon edellä lukemamme evankeliumin kohdan perusteella tämä pitää todellakin paikkansa. Jumala ei ole etäinen Jumala, joka ilmaisee itseään kitsaasti. Hän haluaa olla jokaisen ihmisen elämässä läsnä ja jopa keskipisteenä.

Kristinuskon yksi hienoimpia piirteitä on sen henkilökohtaisuus. Jokaisella uskovalla on oma käsitys Jumalasta, joka on hyvin yksilöllinen ja henkilökohtainen. Siksi juuri sinun on mahdollista ottaa vastaan Jumalan kutsu Kristuksessa ja lähteä rakentamaan tätä suhdetta Hänen kanssaan.

Onhan tämä sanoma saanut tavoittaa myös sinun sydämesi.

Sinua siunaten,

Eero Haarala, oppilaitospastori  Helluntaikirkko