Isänpäivänä konserttiin kirkkoon

Konsertin tuotto menee Kangasniemellä asuvien pakolaisten hyväksi

Kangasniemeläiset kuorot ja musiikkiryhmät ovat yhdistäneet voimansa auttaakseen Kangasniemellä asuvia pakolaisia.

Konsertin aluksi Natalia Ikonen soittaa uruilla Ukrainan kansallishymnin: "Ukraina ei ole kuollut". Syvä huokaus -yhtyeeltä kuulemme mm. Pekka Simojoen laulun "He eivät koskaan sydäntämme saa". Ukrainalaiset lapset laulavat kehtolaulua sen osana.

Naiskuoro Niemettäret tulkitsee Ukrainalaisen laulun ”Ilta jo himmenee”. Siikaviren laulussa "Nouse lentoon, kyyhky" hehkuu toivo rauhasta.

Miestrio vie meidät erilaisiin tunnelmiin. "Laulu Dnjeprilta", vuodelta 1941 kertoo Dnjeprijoen kovista taisteluista ja urheista sotilaista. Taistelujen välissä sotilaat ikävöivät omaa rakastaan niin kuin laulussa "Meripojan preivi." Negrospirituaalissa Kumbaya pyydetään Jumalan läsnäoloa.

Viihdekuoron naiset esittävät Eric Claptonin laulun Tears in Heaven. Laulu olkoon lohdutukseksi kaikille, ketkä ovat menettäneet läheisensä äkillisesti ja liian nuorena. Abba- yhtyeen laulu "I have a dream" luo uskoa tulevaisuuteen.

Vive-gospelryhmän mukana pääsemme laulamaan mm. "Vie vuorille tää viesti"- negrospiritulaalia”.

Kirkkokuorolta kuulemme mm. tutun virren "Päivä vain ja hetki kerrallansa" ja ukrainalaisen perinnesävelmän "Laulu Dnjeprille."

Konsertin lopulla kuorot laulavat yhdessä korona-aikana tutuksi tullutta kappaletta "Uuden edessä". Yhteislauluna saamme jättäytyä "Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan" virren 600 sanoin. Konsertti taltioidaan. Voit lahjoittaa apua paikallisille pakolaisille:

TILI: FI25 5105 0620 1397 85

SAAJA: Ukraina-apu, rahankeräyslupa RA/2022/1269

VIESTI: Ukraina-apu  (aiemmin oli virheellisesti tieto VIITE: RA/2022/1269)

Keräyslupa voimassa 21.9. – 20.12.2022 Rukoilemme rauhaa - yhdessä olemme enemmän!

2022-11-12 17:28:00.0