Luukaspassio pitkänäperjantaina kirkossa

Kangasniemen kirkossa kuullaan pitkänäperjantaina parin vuoden tauon jälkeen Seppo Pänkäläisen säveltämä Luukas-passio. Teoksen ensiesityksestä tulee palmusunnuntaina kuluneeksi tasan 30 vuotta. Silloin se esitettiin Leivonmäen kirkossa.

Noin 50 minuuttia kestävä teos on ollut monena vuonna esitetyin passio Suomen kirkoissa, ja Ruotsissa sen esittää joka vuosi Tukholman suomalaisen seurakunnan kirkkokuoro.

Kangasniemellä passion esittää Kangasniemen, Leivonmäen ja Toivakan kirkkokuoroista sekä joutsalaisen sekakuoro Sepposten laulajista koostuva passiokuoro Natalia Ikosen johdolla. Evankelistan roolin laulaa säveltäjä, Jeesuksen roolin Jouko Palvimo ja aarian Juha Repo. Urkurina on Sirkku Tolvanen ja nokkahuilisteina Eija Pynnönen ja Kati Seppänen. Lisäksi teoksessa on muutamia pieniä kuorosolistiosia.

Myös yleisö osallistuu teoksen esittämiseen. Säveltäjä on sovittanut teokseen muutamia ns. kommenttikoraaleja, joita lauletaan vuorovirtenä passiokuoron kanssa.

Seppo Pänkäläisen Luukas-passio pe 30.3. klo 15 kirkossa

2018-03-26 10:00:00.0