Kotikylän Majatalossa etsitään valoa

Ensi viikon keskiviikkona 21.2. Majatalon ovet Kangasniemi-saliin avautuvat jälleen jo vähän ennen kuutta. Mainio Majatalon bändi aloittaa samaan aikaan soittaa lämmittelymusiikkia.

Elokuvantekijä Esa Orre on kuvannut Kangasniemen kirkkoa yhden kesäisen vuorokauden aikana. Näin syntynyt huikaisevan kaunis Valon kirkko -lyhytelokuva saa ensimmäisen julkisen esityksensä Majatalossa. Pääsemme elokuvan mukana etsimään ja löytämään valoa sekä kokemaan aamun sarastuksen tunnelmia, joita elokuvan kaunis äänimaisema tukee. Yksin tätäkin varten kannattaa jo tulla!

Eikä siinä vielä kaikki: toinen Kotikylän Majatalo -illan mielenkiintoisista vieraista on Kunnallislehden päätoimittaja Kalevi Tiitinen. Tämä lehtikirjoitustensa perusteella varsin avarakatseiselta ja positiiviselta vaikuttava mies on illan haastateltavana.

Tuttuun tapaan Pirkka-pappi ja Päivi Kettunen hääräilevät juontajina ja Jaakko Pirttiaho jatkaa innostavaa raamattuopetustaan.

Tämäkin Majatalo lähetetään seurakunnan Facebook-sivujen kautta suorana live-lähetyksenä, jota voi katsoa netin äärellä kuka tahansa, myös ilman omaa Facebook-tiliä. Edellisen, Myötätunnon Majatalon, taltiointi on kerännyt tähän mennessä jo toistatuhatta katsomiskertaa.

Tervetuloa Majatalo-iltaan juuri Sinä, jonka ei ehkä muuten tule käytyä seurakunnan tilaisuuksissa. Tervetuloa etsijät ja epäilijät. Tervetuloa ihmettelijät ja kyselijät, uskovaiset ja toivovaiset. Tule ja kutsu ystävä mukaan!

Seurakunta järjestää Kotikylän Majatalon kunnantalolla keskiviikkona 21.2. klo 18 alkaen. Perheen pienimmille on samaan aikaan oma Lasten Majatalo.

Teksti; Päivi Kettunen

2018-02-16 10:35:18.0